خبرهای داغ:
فعال صنعت گردشگری شرکت اطلاع رسانی و ساماندهی مسافری آسام خبر داد
فعال صنعت گردشگری شرکت اطلاع رسانی و ساماندهی مسافری آسام از برگزاری نخستین «جشنواره ملی گردشگری پایدار» از یکم تا سوم شهریور ماه سال جاری در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۰۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رسول لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری اولین «جشنواره ملی گردشگری پایدار» کشور در همدان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 96 به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» توسط مقام معظم رهبری و سیاست های دولت در حوزه گردشگری و نیز نامگذاری جهانی سال 2017 به عنوان «گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه» طرح جامع گردشگری برگزار خواهد شد.

وی در خصوص هدف از برگزاری جشنواره عنوان کرد: این جشنواره با هدف استقرار مبانی توسعه پایدار، بهره‌مندی حداکثری مردم و شاخص سازی تاسیسات گردشگری در صنعت گردشگری برگزار می‌شود.

فعال صنعت گردشگری شرکت اطلاع رسانی و ساماندهی مسافری آسام و نماینده شرکت سرمایه‌گذار با بیان اینکه این طرح توسط بخش خصوصی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاه ها طراحی و برنامه ریزی شده و در دست اجراست، گفت: برای ارائه خدمات و دستاوردهای طرح به صورت مستمر برگزاری جشنواره گردشگری پایدار برنامه اصلی طرح است.

وی در خصوص ضرورت اجرای طرح با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اساس«الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» بیان داشت: سیاست‌های دولت در حوزه صنعت گردشگری، تحقق اهداف عالیه سازمان در خصوص تدوین سیاست های گردشگری با مشارکت مجمع تشخیص مصلحت نظام و شاخص سازی جاذبه های میراثی و فرهنگی از دیگر ضرورت های اجرای طرح است.

لطفی به‌روزرسانی فرآیندهای اجرایی طرح کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری، نیاز به تبلیغات و بازارسازی و اطلاع رسانی مدرن، افزایش سقف فروش خدمات گردشگری و محصولات صنایع دستی و سوغات را از الزام های اقتصادی اجرای طرح با توجه به نیاز توسعه کسب و کارهای صنعت گردشگردی برشمرد.

وی با بیان اینکه زمان اجرای جشنواره از یکم تا سوم شهریور ماه سال جاری در استان همدان است، افزود: این جشنواره برای نخسین بار در کشور برگزار می شود.

مجری برگزارکننده جشنواره ملی «گردشگری پایدار» در همدان در ادامه با تاکید بر اینکه تمامی کسب و کارهایی که امروز موفق هستند دارای نوآوری بوده و کسب و کارهای سنتی و کارهای سنتی باید خود رابر این امر منطبق کنند به مزایای حاصل از اجرای طرح پرداخت و اضافه کرد: نوآور، فناور و پایدار بودن، به اشتراک گذاشتن دانش استان های مختلف در راستای استفاده شرکت های مورد تایید سازمان در خصوص تفویض وظایف مذکور در اصل 44 که به تولید ثروت در درون استان می انجامد از جمله مهم ترین مزایای اجرای طرح است.

وی در خصوص بخش های مختلف جشنواره عنوان کرد: نشست های تخصصی برای تاسیسات گردشگری و بهره‌مندی از خدمات طرح که به طور قطع با خرید خدمات طرح، به ویژه با توجه به بخش تبلیغات و فناوری اطلاعات، افزایش مشتریان و توسعه کسب و کار برای شرکت کنندگان در جشنواره و متقاضیان دریافت خدمات طرح محقق خواهد شد.

رسولی با بیان اینکه سرمایه گذار در طرح می تواند از نوعی خدمات نوین تبلیغاتی با ساختن تیزر تبلیغاتی با موسیقی محلی مد نظر و واگذاری حق اثر بهره ببرد، افزود: باید اطلاع رسانی و جذب تاسیسات نیز از طریق انجمن های تخصصی صورت گیرد تا موجب اشتغالزایی و درآمدزایی شود.

وی در خصوص دیگر بخش‌های جشنواره به برگزاری غرفه اشاره و بیان کرد: غرفه هایی ویژه برای شرکت ها و موسسات ارائه دهنده خدمات و محصولات مرتبط با صنعت گردشگری که خدماتی که غرفه داران از جشنواره دریافت خواهند کرد فقط مختص به روزهای برگزاری جشنوراه نخواهد بود و به صورت مستمر محصولات و خدمات آنها توسط تیم حرفه ای بازاریابی تخصصی صنعت گردشگری که در ستاد جشنواره مستقر است معرفی و در معرض فروش قرار خواهد.

فعال صنعت گردشگری شرکت اطلاع رسانی و ساماندهی مسافری آسام شهرگردی، طبیعت گردی، استند آپ گردشگری، گردشگری و غذا، نمایش آیین ها و موسیقی اقوام را از بخش‌های جانبی جشنواره برشمرد و اضافه کرد: این بخش علاوه بر شرکت کنندگان تخصصی گردشگران را نیز به خود جذب خواهد کرد که توسط آژانس های مسافرتی سطح کشور امکان فروش تور ویژه جشنواره وجود خواهد داشت.

وی رسیدن به نقطه مد نظر در خصوص بازاریابی و تبلیغات را از خروجی‌های اجرای طرح دانست و یادآور شد: انتفاع ذینفعان صنعت گردشگری با توجه به نیاز اساسی آنها و معرفی بسیاری از نیازهای صنعت گردشگری همچون سامانه ها و نرم افزارهای الکترونیک ، کمپر توریست، پیک ارسال غذا، ماشین تهیه غذا برای تورهای طبیعت گردی، اتوبوس گردشگری، لباس های ایرانی نخی ویژه تاسیسات گردشگری و فروش آثار هنرمندان خودآموخته از دیگر خروجی های اجرای طرح است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات