خبرهای داغ:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اسلامی گفت: این بسته جدید آمریکا بی خاصیت بودن برجام را برملا و افشا می کند.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۵۲
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
تحریم‌های جدید آمریکا بی‌خاصیت بودن برجام را برملا کرد/ ولایت فقیه اساس و‌ محور است
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در مراسم سالروز اولین نمازجمعه کشور در ملایر که با حضور اقشار مختلف برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه کرامت و با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بیان داشت: امروز یکی از مولفه‌های توانمندی نظامی جمهوری اسلامی در کنار مولفه های دینی، ایمانی، اعتقادی، آرمانی و ارزشی توانمندی دفاعی ما است.

وی با اشاره به اینکه ما چشمه ای از آن را در سرکوب جریان تکفیری صهیونیستی شاهد بودیم، تصریح کرد: در «دیرالزور» مقر سران داعش با خاک یکسان شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: ما در این زمینه به سطحی از بازدارندگی دست پیدا کردیم و آنچه برای دنیا مهم بود دقت کار نیروهای ما بود که بدون خطا تیر به هدف خورد و مهمتر از آن توان اطلاعاتی سپاه بود که در ساعتی که سران داعش در مقر جلسه داشتند این حمله صورت گرفت .

وی با بیان اینکه دنیا از هماهنگی و تلفیق توانمندی اطلاعاتی و توان نظامی متحیر شد، گفت: امروز در تحریم‌های جدید آمریکا محور توان دفاعی ما است.

ذوالنور با اشاره به تصویب تحریم‌های آمریکایی‌ها علیه ایران اسلامی عنوان کرد: محور این تحریم‌ها توان دفاعی ما است و مقام معظم رهبری به کرار این موضوع را در بیاناتشان متذکر شده اند .

* بضاعت دفاعی ما ضامن بقا و دوام جمهوری اسلامی است

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که بعد از هسته ای نوبت توان موشکی ما است، اظهار داشت: امروز می بینیم که آن پیش‌بینی، گام به گام محقق می شود و دشمن ابله ما هوشمندانه این موضوع را انتخاب کرده چراکه بضاعت دفاعی ما ضامن بقا و دوام جمهوری اسلامی است .

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند «من خوشبین نیستم دشمن پیمان‌شکن، بدعهد، زیاده‌خواه و غیرقابل اعتماد است»، گفت: اگر جایگاه ولی فقیه را بدانیم و‌ درک کنیم و به هدایت‌‌های رهبری و ولی فقیه توجه می‌کردیم امروز آمریکا با فشار‌های‌ جدید و اعمال تحریم‌های جدید برجام را بی‌خاصیت نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه آنها توان دفاعی و نظامی نیروهای مسلح و به طور مشخص سپاه را محور این تحریم‌ها قرار داده‌اند، گفت: یکی از ویژگی‌های این تحریم‌ها این است که اگر کسی بخواهد از بعد توان دفاعی با ایران تعامل و همکاری داشته باشد تحت تحریم‌های آمریکا قرار می گیرد.

ذوالنور تأکید کرد: دشمن هوشمندانه این امر را انتخاب کرده و نکته آن این است که دولت باید سپاه و نیروهای مسلح را تامین و پشتیبانی کند بنابراین دولت به تبعه آن در تحریم قرار می گیرد.

* تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران پیچیده تر و گسترده تر از تحریم‌های گذشته است

وی با اشاره به یکی از شاخص‌های تحریم جدید آمریکا گفت: این تحریم‌ها پیچیده تر و گسترده تر از تحریم‌های گذشته است و با توجه به سیر تصویب در سنا و کنگره؛ رییس جمهور آمریکا نیز نمی‌تواند آن را وتو کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که امروز در کشور کدام یک از سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است؟ گفت: همین که از بالا تا پایین اطلاعیه بدهیم و بگوییم اطاعت از ولی فقیه در رأس امور است اما در عمل چیزی نباشد، ثمری ندارد و مانند این است که امام‌ معصوم باشد ولی از او‌ اطاعت نشود.

وی با اشاره به اینکه ما شرکای تحریمی مانند روسیه و کره شمالی داریم، افزود: با وجود این بیشترین تحریم و محتوا متوجه جمهوری اسلامی ایران است به طوری که یکی از دولتمردان آمریکا گفت این بزرگترین طرح تحریمی تاریخ است و هیچ راهی را باقی نگذاشته است.

ذوالنور گستردگی و جامع بودن را دومین ویژگی تحریم‌های جدید دانست و افزود: ویژگی سوم این است که با رفتن شخص تحریم برداشته نمی‌شود و طوری پیش بینی کرده اند که با تغییرات تحریم تغییر نکند و نیاز به تصویب جدید نداشته باشد و به صورت اتوماتیک تحریم‌ها به نفر بعدی سرایت کند .

وی ادامه داد: ویژگی چهارم این است که برجام را بی‌خاصیت کرده است، در برجام ما یک تحریم‌های زمان بندی شده داریم که آنها برداشته نشده و فقط تعلیق شده اند که این تحریم‌ها آنها را هم بی خاصیت کرده است .

*کدام مورد از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور انجام شده است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان ویژگی پنجم گفت: این تحریم‌ها فرا منطقه ای و فرا ملی است و تمام کشورهای دیگر و شرکت‌های برون مرزی را شامل می‌شود و در حقیقت این بسته جدید آمریکا بی خاصیت بودن برجام را برملا و افشا می کند.

وی تصریح کرد: این تحریم‌ها با نظم بین المللی و ساختار بین‌المللی سازگاری ندارد و مداخله در امور سایر کشورها محسوب می شود .

ذوالنور با اشاره به ویژگی ششم تحریم‌های جدید گفت: ویژگی دیگر این تحریم‌ها مستمر بودن آن است اگر رییس جمهور آمریکا وضع می کرد خودش می توانست آن تحریم را لغو کند اما این تحریم سیری طی کرده که از سنا به کنگره و از کنگره به رییس جمهور ابلاغ شده و اگر بخواهد لغو شود باید همین سیر را طی کند در حالی که در دشمنی با ایران اتفاق نظر وجود دارد و بعید است در تاریخ این اتفاق بیفتد که برای رفع تحریم‌های ایران سه رکن حکومتی آمریکا با یکدیگر همنظر باشند بنابراین استمرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر دولت اقدامی انجام‌ می‌داد و با روسیه مبادلات تجاری برقرار می‌کرد شاید تا حدودی قفل رکود کشور باز می‌شد، اظهار داشت: در حال حاضر باید پرسید از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کدام مورد در کشور انجام شده است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط شعار دادن کافی نیست و ما باید در عمل از منویات و سیاست‌های ولایت فقیه حمایت کنیم، بیان کرد: مقام معظم رهبری در تمام مسائل دینی، نامگذاری سال، در عید فطر و در دیدار با اقشار مختلف بارها و بارها تاکید کرده‌اند دشمن قابل اعتماد نیست اما ما در عمل چه می‌کنیم؟

وی با اشاره به سخنان امام رضا(ع) که فرمودند اگر من امام و محور شما نباشم شما توحید ندارید، گفت: ولایت فقیه اساس و‌ محور است اگر خلاف نظر او عمل کنیم ثمری ندارد.

در پایان این مراسم از ائمه جمعه شهرستان ملایر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات