خبرهای داغ:
دکتر انواری در همدان مطرح کرد

ولایت‌فقیه و مردم‌سالاری دو رکن اصلی نظام اسلامی/22 بهمن روز اعلام هویت اسلامی

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ولایت‌فقیه و مردم‌سالاری دو رکن اصلی نظام اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۳۴۳۱۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر حسین انواری شامگاه امروز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و امام شهدا، به ویژه شهدای استان همدان که از شهدای بزرگ و اثرگذار در صحنه انقلاب هستند، افزود: امروز دو مساله انقلاب اسلامی و انتخابات حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: امام (ره) بر اساس فقه شیعی قطعات متفرقه را با هم ترکیب کرده و یک منظومه ایجاد کردند.

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: ما در تاریخ اسلام به جز صدر اسلام و حکومت آن زمان و دوران امیرالمومنین(ع)، حکومت اسلامی به معنای تبعیت از قوانین اسلامی و اتصال به ولایت نداشتیم و این معجزه امام(ره) بود.

وی با بیان اینکه در 37 سال قبل طلیعه پیروزی آشکار شد، تصریح کرد: اگر به قبل از پیروزی انقلاب برگردیم و زمانی که امام (ره) نهضت را شروع کردند در سال‌های 41 و 42 تلاش‌های زیادی شد و بسیاری از مجاهدین شهید شدند و زجرها کم نیست و آنچه 22 بهمن اتفاق افتاد حاصل این رنج‌ها است.

انواری گفت: مجموعه قواعدی که بر انقلاب حاکم است نتیجه خون‌ها و اندیشه ناب محمدی و عزم دینی امام(ره) است که قیام کردند و با استفاده از ظرفیت ایجاد شده این منظومه را ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: این نظام متکی به ادامه رسالت پیامبر(ص) و حکومت امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین(ع) از زمان غیبت تاکنون است.

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه نظام اسلامی بر دو رکن اصلی استوار است، تصریح کرد: یک رکن ولایت فقیه است یعنی حکومت صالحان و حکومت بر وحی الهی و آنچه امام (ره) توانست در سال 57 ایجاد کند در واقع متکی به قرآن و وحی بود.

*آگاهی مردم علت ماندگاری انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه رکن بعدی نظام اسلامی، مردم سالاری دینی است، گفت: در نظام اسلامی مردم همه کاره هستند و اگر مردم به صحنه نیایند حکومت معنی پیدا نمی‌کند.

انواری اضافه کرد: آنچه در زمان امام(ره) اتفاق افتاد حضور، اتحاد و بیعت مردم با ولی امر بود که باعث شکل‌گیری حکومت شد.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی یک حقیقت واحد است، افزود: نظام اسلامی متکی بر مردم است و رفاه و معشیت و زندگی مردم باید تأمین شود و سبک زندگی مردم به سبک زندگی اسلامی هدایت شود.

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگر ما بتوانیم قلب‌های مردم را به محور توحید نزدیک کنیم خداوند این قلب‌ها را دگرگون می‌کند و اگر دل‌های مردم را رنگ خدایی بزنیم آن زمان می‌توانیم بگوییم دل‌ها قابل اتصال است.

وی خاطرنشان کرد: ما دارای ولی‌فقیه زمان عادل هستیم که کلامش کلام نور و سرآمد همه رهبران دینی و غیر دینی در جهان است و نفوذ کلام در سطح جهانی دارند که نعمت بسیار بزرگی است.

انواری ادامه داد: اینکه یک امامی قیام و یک نظام ولایی را ایجاد کند و این نظام 37 سال سرپا بایستد دلیل آن وجود مردم آگاه است.

* رسانه‌های بیگانه چهره اسلام را نزد دنیا مخدوش کرده‌اند

وی اظهار داشت: همچنین اگر دست از دست رهبری خارج شود حکومت ما به یک حکومت غیر دینی لیبرال و سکولار تبدیل می‌شود.

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کلمه وحدت، انسجام ملی و وحدت ملی افزود: در 37 سال گذشته خیلی‌ها انقلابی بودند و داخل انقلاب آمدند و زمانی که منافع شخصی آنان با منافع انقلاب تضاد پیدا کرد، نتوانستند ادامه دهند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه چهره وحشتناکی از اسلام ناب به وجود آورده و چهره اسلام را نزد دنیا مخدوش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید اسلام واقعی را به جهان معرفی کرد.

انواری با اشاره به 22 بهمن ماه عنوان کرد: در روز 22 بهمن همه در صحنه حاضر می‌شویم و اعلام می‌کنیم از میراث امام پاسداری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در 22 بهمن ماه با حضور خود به جهانیان نشان می‌دهیم که به امام(ره) و شهدایی که خونشان در راه انقلاب ریخته شد، پایبند هستیم.

عضو هیأت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه 22 بهمن اعلام هویت اسلامی است، تأکید کرد: در این روز وفاداری خود را به رهبری و ایستادگی خود را در برابر همه تهدیدها اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات