خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: 22 بهمن قله تاریخ انقلاب اسلامی و حاوی پیام‌های بسیار جانانه و ارجمندی است که یکی از جلوه‌های آن شگفتی جایگاه رهبری در دوران غیبت امام معصوم(ع) است.
کد خبر: ۸۶۳۳۵۹۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی شامگاه یکشنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه همدان از کانون‌های مهم و درجه اول در تشیع است، بیان کرد: در تمام جریانات تاریخی مردان بزرگی از این دیار به اسلام تقدیم شد و آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی معروف به آقای آخوند در رأس همه شخصیت‌ها است.

وی افزود: این عالم ربانی در دامان خود شخصیت‌های بسیاری را پروراند و در عرصه مجاهدت به بسیاری از نام‌آوران در این منطقه راه نشان داد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ملت ایران باید 22 بهمن را در تمام زندگانی الگوی خود قرار دهند، بیان داشت: رمز دستیابی به استقلال واقعی در 22 بهمن بوده و عزت ملت و استقلال مردم در گرو این روز است و زیباترین پیوندها بین ملت و رهبری در این روز حاصل شد.

* جایگاه علما بیشتر در جامعه تبیین شود

وی ادامه داد: 22 بهمن قله تاریخ انقلاب اسلامی و حاوی پیام‌های بسیار جانانه و ارجمندی است که یکی از جلوه‌های آن شگفتی جایگاه رهبری در دوران غیبت امام معصوم(ع) است.

ادیب‌یزدی اظهار داشت: تا قبل از 22 بهمن ما هیچ مقطعی در تاریخ نداریم که تا این حد به جایگاه رهبری شیعه در وحدت ارتباط بین رهبری و توده‌های مردم توجه شده باشد.

وی نقش علمای بزرگوار در تاریخ اسلام را مهم دانست و افزود: جایگاه علما در جامعه باید بیشتر تبیین شود بنابراین علما را ارج می‌نهیم و هیچ قشری نمی‌تواند جای ایشان را پر کند و مسئولین فرهنگی کشور باید حواسشان در این زمینه جمع باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برای رشد جامعه باید بیش از پیش علما را با مردم آشتی دهیم، خاطرنشان کرد: در این میان جایگاه امام خمینی (ره) جایگاه بی‌سابقه‌ای است و خصوصیاتی که در این ابرمرد وجود دارد نیازمند بازنگری است.

وی تصریح کرد: امام(ره) شخصیتی استثنایی، توانمند، مدیر و حکیم بود و مدیریت چنین جایگاهی نیازمند ارتباط قوی با عالم بالا است.

* دوران امام (ره) را دوران تنزیل انقلاب اسلامی

ادیب‌یزدی با تبیین شخصیت امام(ره) افزود: در بسیاری از مقاطع کسب نظر مبارک حضرت صاحب الزمان(عج) لازم است به ویژه در زمان جنگ تحمیلی زمانی که فرماندهان محضر امام بزرگوار می‌رسیدند که ممکن است در عملیات 30 هزار شهید داشته باشیم چه جسارتی می‌خواهد که چنین تصمیمی گرفته شود و گاهی هستی و نیستی مملکت به این تصمیم وابسته است.

وی افزود: زمانی که خبر سقوط خرمشهر را به امام(ره) دادند هنگام نماز ظهر بود و به ایشان گفتند خرمشهر سقوط کرد و امام(ره) در خونسردی فرمودند جنگ است دیگر این چیزها را هم دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همچنان ما سر سفره امام(ره) می‌نشینیم، گفت: خودساختگی این ابرمرد در روزگار ما بود که به نفس مبارک ایشان صدها هزار جوان آمادگی پیدا می‌کردند که در این راه شهید شوند.

وی بیان کرد: از نظر علمی، تقوایی و ظرفیت چنین انقلاب عظیمی به دست مبارک این مرجع عظیم تقلید به پیروزی رسید و ایشان همواره خود را طلبه می‌دانست.

* دوران تأویل دوران عهدشکنی‌ها، حسدها، کینه‌ها

ادیب‌یزدی ادامه داد: دوران امام خمینی(ره) با تمام شیرینی طی شد و گذشت و می‌توان نام دوران امام (ره) را دوران تنزیل انقلاب اسلامی دانست به این معنی که دوران مدیریت جانانه و الهی و پردازش بسیاری از قوانین و مقررات کشور و معماری یک نظام الهی بر حق است، امام(ره) طوری برنامه‌ریزی کردند که امکان پدیدار شدن یک دیکتاتور دیگر در کشور نیست.

وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی حقیقت اسلامیت در نقش جمهور معنا پیدا می‌کند، ابراز داشت: تلفیق جمهوریت و اسلامیت با یکدیگر از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی بود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دوران بعد از امام(ره)، دوران بسیار سنگین‌تر از دوران تنزیل است و دوران تأویل فرا رسید که این دوران، دوران برآورده شدن تمام وعده‌های دوران تنزیل و در اصل دوران شکوفایی دوره تنزیل است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران تأویل قضایای عجیبی رشد می‌کند و امتحانات مختلفی برای شخصیت‌ها و مردم پیشآمد می‌کند و به مراتب از دوران تنزیل سخت‌تر و جان‌فرساتر است.

ادیب‌یزدی با بیان اینکه دوران تاویل چیز دیگری است و هم اکنون در حال گذراندن این دوران هستیم، بیان داشت: دوران تأویل دوران عهدشکنی‌ها، حسدها، کینه‌ها است و در دوران تنزیل کسی گمان نمی‌کرد بتواند ذات خود را در این امتحان‌ها نشان دهد.

* دشمن فقط به دنبال تزلزل جایگاه ولایت است

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر اداره کشور از دوران امام سخت‌تر است، تصریح کرد: دشمن بسیج شده و اسباب نفوذ را شناسایی کرده و فراهم می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بسیاری به فکر شکستن نظم در جامعه هستند و دشمن می‌خواهد با بهانه‌های واهی محکم‌ترین اعتقادات ما را از یکدیگر بگسلد و جوانان نابغه را بدزدد تا جامعه از نوابغ تهی باشد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد فقط برای تزلزل جایگاه ولایت معروف را منکر و منکر را معروف نشان دهد، ادامه داد: امروز همه عزت و عظمت ما روی زلف ولایت فقیه است و هیچ قشری از جامعه نمی‌تواند جای ولایت فقیه را بگیرد و همه توانمندی و شرافت بسته به ولایت است.

ادیب‌یزدی با اشاره به اتفاقات سوریه بیان کرد: همه می‌گفتند بشار اسد رفتنی است و در این راه چه توطئه‌ها که نکردند و همه گروه‌های تروریستی را پدید آوردند و با یک حمله سوریه و 63 درصد عراق را گرفتند و خیلی از خودی‌ها نیز فریب خوردند اما تنها کسی که پرچمداری کرد و ایستاد رهبری بود.

*دهه فجر فرصتی برای واکاوی حقایق و قضایا

وی افزود: مسئولیت تمامیت کشور و آسایش و آرامش ما مدیون نگاه این ابرمرد روزگار است و گاهی اوقات حتی خودی‌ها نیز نمی‌توانند این را تشخیص دهند که نفس مبارک حضرت آقا حتی سرنوشت کشورهای منطقه را به دست گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از انقلابیون توقع داریم همچنان انقلابی بمانند و امروز فقط در ذیل هدایت‌های رهبر نورانی می‌توان انقلابی ماند.

وی گفت: به برکات عنایت حضرت ولی عصر(عج) و اراده رهبری کشور ما امنیت دارد و این نکته‌ای است که باید به آن پرداخت.

ادیب‌یزدی با بیان اینکه دهه فجر فرصتی برای واکاوی حقایق و قضایا است، عنوان کرد: از پیشگاه مبارک رهبری عذرخواهی می‌کنیم که نمی‌توانیم وظیفه خود را انجام دهیم و کوتاهی می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات