خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به معیارهای سبک زندگی اسلامی گفت: زندگی ائمه(ع) بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۵۰۳۱۶
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، اردوی حلقه‌های صالحین نوع «الف» پایگاه‌های حوزه زینب کبری(س) با حضور 180 نفر از بسیجیان و با هدف حفظ و انسجام حلقه‌های صالحین در سراب گنبد کبود شهرستان نهاوند برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند در جمع بسیجیان این حوزه با اشاره به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: نکاتی که برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد در زندگی ائمه اطهار(ع) و حضرت زهرا(س) می‌توان مشاهده کرد که بهترین الگو است.

حجت‌الاسلام شیرزادی با اشاره به روایاتی از حضرت فاطمه(س) توجه به عبادت را از معیارهای مهم سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر ما عبادت و بندگی را در زندگی نادیده بگیریم، زندگی حیوانی می‌شود و تنها مشخصه‌ای که انسان را از حیوان جدا می کند به کارگیری عقل است.

وی با بیان اینکه عبادت باید در زندگی انسان باشد، بیان داشت: عبادت تنها در سجده کردن نیست، هر کاری که در طریق بندگی خداوند باشد مانند انجام واجبات و ترک محرمات عبادت محسوب می شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند اصل دیگر زندگی اسلامی را معاد باوری دانست و افزود: اگر می‌خواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم باید معاد را باور کنیم و توجه به عبادت و معنویت و معاد باوری باید در تمام مراحل زندگی ما جاری باشد.

به گفته وی یکی دیگر از معیارهای سبک زندگی اسلامی صبر است و اگر انسان صبر نداشته باشد زندگی اسلامی نخواهد داشت چراکه انسان‌ها باید صبر داشته باشند تا به گناه گرفتار نشوند.

شیرزادی با بیان اینکه صبر لازمه زندگی هر فرد است و افردی که بخواهند در مسیر اسلام باشند باید صبور باشند، ادامه داد: انواع صبر شامل صبر در عبادت، صبر بر معصیت و گناه و صبر در مصیبت است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از معیارهای سبک زندگی اسلامی انس با قرآن است که کتاب و برنامه زندگی انسان‌هاست.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: انفاق در راه خدا یکی دیگر از معیارهای رسیدن به سبک زندگی اسلامی است به ویژه زمانی که انسان دستش تهی باشد.

وی عنوان کرد: توجه به امر ازدواج آسان و دوری از تجملات نیز از دیگر اصول سبک زندگی اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری برنامه‌های متنوع از قبیل ورزشی (کوهپیمایی)، فرهنگی و مسابقه از دیگر برنامه‌های این اردو بود.

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید.


انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات