خبرهای داغ:
مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: امسال تعداد 965 زائر از استان در قالب هشت کاروان عازم سرزمین وحی و حج تمتع خواهند شد.
کد خبر: ۹۵۹۷۵۰۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲

سعید کریمی‌خو، مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در کرمانشاه، اظهار کرد: امسال تعداد 965 زائر از استان عازم سرزمین وحی و حج تمتع خواهند شد.وی با بیان اینکه این تعداد زائر در قالب هشت کاروان از استان کرمانشاه به حج تمتع مشرف خواهند شد، گفت: 5 کاروان از این تعداد اهل سنت و سه کاروان شیعه هستند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه سه کاروان شیعه را در قالب 95، 120 و 135 نفر اعلام کرد و افزود: 615 نفر باقی‌مانده در قالب 5 کاروان اهل سنت راهی سرزمین وحی می‌شوند.وی گفت: حجاج سال۱۴۰۳ از استان کرمانشاه در قالب 2 کاروان به صورت «مدینه‌قبل» و 6 کاروان به صورت «مدینه‌بعد» به حج تمتع اعزام می‌شوند.

کریمی‌خو اضافه کرد: زائرانی که عازم مدینه منوره می‌شوند تا پس از زیارت حرم پیامبر اکرم(ص) و بقیع رهسپار مکه مکرمه شوند، مدینه‌قبل و زائرانی که پس از زیارت مکه به مدینه می‌رود مدینه‌بعد می‌گویند.وی با اعلام زمان پرواز این هشت‌ کاروان، افزود: اولین کاروان حجاج استان کاروان 95 نفره شیعه و مدینه قبل هستند که بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه‌ جاری از طرق فرودگاه امام خمینی(ره) تهران، عازم سرزمین وحی می‌شوند. کریمی‌خو زمان پرواز دیگر کاروان‌ها را به ترتیت 8، 10، 11، 13، 14، 15 و 18 خردادماه اعلام کرد و گفت: مدت این سفر معنوی به‌صورت میانگین یک ماه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار