خبرهای داغ:
شاهرود_رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با تاکید بر اینکه باید فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد، گفت: تکریم مقام معلم و تعظیم شعائر دینی باید در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۵۹۶۲۲۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶

تکریم معلم و تعظیم شعائر دینی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/رونمایی از کتاب حجاببه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهر به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش در سالن جلسات کانون ملی شهید بهشتی با گرامیداشت مناسبت‌ها و تسلیت شهادت امام صادق (ع)، با بیان اینکه باید در هفته معلم مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر معلم در جامعه مورد تکریم باشد آن جامعه پیشروست و تکریم معلمان باید در همه زمان‌ها به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.
وی به تعظیم شعائر دینی تاکید کرد و گفت: یکی از تعظیم شعائر یادواره شهداست که در شهادت امام صادق (ع)، یادواره شهدای روحانی شهرستان که بیش از دو دهه است انجام می‌برگزار خواهد شد که در فرهنگ عمومی این یادواره‌ها تاثیرگذار هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به دهه کرامت و مسأله عفاف و حجاب، بر راهکار‌های ایجابی و سلبی با توجه به اجرای طرح نور به همت فراجا تاکید کرد.
امینی به تهیه نقشه راه فرهنگی شهرستان در قالب پیش نویس و مقدمه با زحمات شهرداری و جمعی از نخبگانی، تصریح کرد: با همه این تلاش‌ها با توجه به مکاتبات انجام شده ما از استان جلوتر هستیم و باید حتماً پیوست استانی تهیه گردد و ما درخواست داریم تا در استان سریعتر این اقدام صورت بگیرد تا سند فرهنگی شهرستان عملیاتی شود.
وی به تعصب به زبان فارسی در نامگذاری‌ها تاکید کرد و افزود: باید در ادارات از زبان شیرین و ماندگار فارسی با تعصب استفاده و در جامعه نشر پیدا کند.
سیدمحمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود نیز در این نشست با بیان اینکه هفته معلم الگو سال تحصیلی است، به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان اشاره کرد و برنامه‌های این مدیریت در هفته معلم را تشریح کرد و گفت: همه گیری برنامه‌ها در هفته معلم مد نظر بوده است و حضور در ۲۵۰ واحد آموزشی و تقدیر از ۲۸۷۰ معلم و پیاده‌روی فرهنگیان، مسابقات فرهنگی، زنگ سپاس معلم در دستور کار و اجراست.
وی از ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود که در برگزاری مراسم تجلیل از بیش از ۳۵۰ معلم با حضور فرمانده سپاه استان تقدیر و تشکر کرد.
موسوی مدرسه صالح را دارای کلید واژه‌های ساده سازی تجربیات، پالایش و رفع موانع مدرسه و برنامه درسی پنهان، متناسب سازی تجربیات، تعادل با نگاه به شش ساحت آموزشی برشمرد و افزود: کانون ملی شهید بهشتی شاهرود در سال‌های متمادی به عنوان یکی از کانون‌های دارای رتبه‌های برتر کشور و استان بوده و هست.
سیدحسین میرکریمی جانشین سپاه ناحیه شاهرود نیز در این نشست با تاکید بر حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی به برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود در شهریورماه امسال اشاره و خواستار برنامه ریزی در این رابطه شد.
ابوطالب جلالی فرماندار شهرستان شاهرود نیز در این نشست با تاکید پیگیری ساخت کتابخانه خیابان شهید صدوقی شاهرود، افزود: پیشنهاد می‌شود کتاب دامن‌های دنباله‌دار مورد توجه در مدارس و دانشگاه‌ها قرار گیرد و تولید محتوای مختصر در این راستا انجام و در مدارس تبیین گردد.
محسن احمدی شهردار شاهرود نیز با تاکید بر در اختیار قرار دادن مکان‌هایی در شهر و بوستان‌ها برای برپایی غرفه‌های ترویج فرهنگ حجاب و عفاف افزود: در دهه کرامت مراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) با همکاری سپاه ناحیه شاهرود برگزار و فاز دوم پارک بانوان افتتاح خواهد شد.
در پایان این مراسم کتاب دامن‌های دنباله دار نوشته پژوهشگر اجتماعی علی اکبر خواجه مظفری در مورد فلسفه حجاب در غرب رونمایی شد و از مدیریت آموزش و پرورش به نمایندگی از جامعه معلمان شهرستان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار