خبرهای داغ:
شاهرود_مدیر آموزش و پرورش شاهرود با تاکید بر اینکه در زیر ساخت‌های ورزشی در مدارس شاهرود عقب ماندگی داریم، گفت: نیاز آموزش و پرورش شاهرود، نهضت مدرسه سازی و ایجاد امکانات ورزشی در مدارس است.
کد خبر: ۹۵۹۵۱۸۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱

نیاز ویژه مدارس شاهرود به امکانات ورزشی و نوسازیبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدمحمد موسوی مدیر آموزش و پرورش شاهرود در نشست خبری هفته بزرگداشت مقام معلم در سالن جلسات این مدیریت، با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: با وحدت تیمی ارکان درون سازمانی و برون سازمانی این مدیریت، ۳ سال شورای آموزش و پرورش شاهرود برتر استان و ستاد بزرگداشت مقام معلم این مدیریت نیز ۳ سال پی در پی برتر استان شده است.
وی با اشاره به اینکه آینده هر جامعه در مدارس فعلی رقم می‌خورد، افزود: هر چقدر اهمیت دهیم به آموزش و پرورش، آینده بهتری را رقم می‌زنیم و زمان حال بچه‌ها را باید مورد توجه قرار دهیم تا برای آینده آمده شوند.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود به حدیثی از مولا علی (ع) اشاره کرد و گفت: این امام همان می‌فرماید «فرزندانتان را بر آداب خود تربیت نکنید چرا که آن‌ها برای زمینی غیر از زمان شما آفریده شده است که آن‌ها را شکوفا کنیم».
وی ۱۲ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در شاهرود را توجه داد و افزود: حضور در ۲۰۶ مدرسه و بیش از ۴۰ کودکستان به مدت ۱۹ روز و تقدیر از ۲۷۸۰ معلم در این هفته است و همایش مدیران و زنگ سپاس معلم در مدارس و تجلیل ۲۵۰ معلم جهادی و بسیجی به همت سپاه ناحیه شاهرود و بسیج فرهنگیان و برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگ عمومی شاهرود از دیگر برنامه‌ها در این هفته است.
وی با بیان اینکه تعداد مدارس ۲ شیفت در شاهرود در چند سال گذشته به ۲ برابر افزایش یافته است، افزود: علت این موضوع افزایش تعداد دانش آموزان است که میانگین سالی ۶۰۰ دانش آموز اضافه می‌شوند.
موسوی به برگزاری پویش «بودنت را سپاس» مخصوص فرزندان فرهنگیان و نمایشگاه مجازی خاطرات معلمان اشاره کرد و گفت: ۳۴۸۰ فرهنگی بازنشسته و مستمری بگیر داریم مسابقه «تعلیم و تربیت در اسلام، شهید مطهری» اجرا و مراسم نمادین تجلیل از ۴۵۰ معلم و پیاده روی معلمان نیز انجام می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود با تاکید بر مدرسه محوری در مراسمات هفته بزرگداشت مقام معلم با همکاری انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس، تصریح کرد: تجلیل از نخبگان آموزش و پرورش شاهرود با حمایت مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری شاهرود به تعداد ۱۷۰ نفر انجام شده است.
وی مدارس نیاز به نوسازی و مقاوم سازی شاهرود را ۳۸ درصد عنوان کرد و افزود: خیرین در شاهرود در بخش‌های مختلف پای کار هستند و امیدواریم مسؤولان به شکلی عمل کنند که پروژه‌ها طولانی نشود.
موسوی با تاکید بر اینکه در زیر ساخت‌های ورزشی در مدارس شاهرود عقب ماندگی داریم، گفت: چهار سالن ورزشی فعال داریم و باید پیگیری شود و نهضت مدرسه سازی و سالن ورزشی در شاهرود انجام پذیرد.
موسوی با بیان اینکه استقبال از مدارس غیر دولتی در شاهرود زیاد است، افزود: کل شهریه مدارس غیردولتی شاهرود از میانگین استان و کشور کمتر است.
وی تصریح کرد: ایجاد استخر دانش آموزی مختص آموزش و پرورش درخواست ماست و پیگیری کرده ایم و امیدواریم که محقق شود.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود وضعیت نیروی انسانی این مدیریت در سال تحصیلی جاری را با فعالیت ۵ هزار و ۴۰ ساعت حق التدریس پیگیری کردیم، افزود: کمبود نیرو محرز است که استخدام و سهمیه‌ها سبب افزایش معلمان می‌شود و ما نیروی خرید خدمات داریم و معوقات آنان نیز پرداخت شده است و بقیه مطالبات معلمان نیز پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه کودکستان برای تعلیم و تربیت رسمی نداریم و در شاهرود کودکستان ضمیمه با مشارکت مدارس غیر دولتی که وجه آن توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود در شاهرود و دهستان طرود فعالیت دارند.
وی، ۲ مدرسه دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) و دبیرستان شریعتی را در دستور کار مقاوم سازی مدارس در سال‌جاری عنوان کرد و ادامه داد: در انتخاب معلم نمونه در حوزه‌های مختلف، ۱۷ معلم اعم از مدیر و معاون و مشاور، نهضت سوادآموزی، هنر آموز و... در سطح شهرستان انتخاب و ۲ نفر استانی و ۲ نفر به نام‌های مرضیه رضوانی و فاطمه ابراهیمی به مرحله کشوری راه‌یافتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار