خبرهای داغ:
حلقه صالحین شهید والا مقام علی محمدی با محوریت ازدواج آسان، با حصور بانوان بسیجی در شهرستان فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۴۷۲۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرکار خانم مرادی بیان کرد: مشکلات اقتصادی یکی از مشکلاتی است که بر سر راه ازدواج آسان جوان ها قرار گرفته است.

وی افزود:شاید اگر این مشکلات اقتصادی در جامعه کمتر شود ازدواج جوانان سرعت بیشتری بگیرد و خیلی راحت می توانستند به تشکیل یک زندگی مشترک فکر کنند. البته یک مسئله دیگر هم وجود دارد که این روزها ازدواج را کار سخت و دشواری کرده است، آن هم توقعاتی است که زوجین از یکدیگر دارند.

مرادی با طرح سوال مال و جمال، یا کمال؟ کدام انگیزه؟ را مطرح کرد و گفت:اگر چنانچه کسی بخاطر مال و جمال ازدواج کند، طبق روایت ممکن است خدای متعال مال و جمال را به او بدهد و ممکن هم هست که ندهد. اما اگر چنانچه برای تقوا و عفاف قدم بگذارد و ازدواج بکند، خدای متعال به او مال هم خواهد داد جمال هم خواهد داد. ممکن است کسی بگوید جمال که اعطا کردنی نیست؛ یک کسی یا جمال دارد یا ندارد! معنایش این است که چون جمال در چشم شما و دل شما و در نگاه شماست، اگر انسان کسی را خیلی هم جمیل نباشد، دوست داشت او را جمیل می‌بیند. وقتی کسی را دوست نداشت هر چقدر هم جمیل باشد به نظر او زیبا نمی‌آید.

وی در پایان با استناد به احادیث و روایات افزود:هر گاه كسى ازدواج كند، نصف دين را كامل كرده است و براى (حفظ) نصف ديگر بايد تقواى خدا پيشه كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار