همزمان با بهار قرآن،نهمین روز از ماه مبارک رمضان، مراسم "تحویل سال 1403" و "چراغ بران" در حرم مطهر امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با حضور خانوادگی زائران و مجاورین برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۸۶۷۶۴
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم تحویل "سال، روز چهارشنبه ۱فروردین ماه 1403" همراه با آیین "چراغ بران" از ساعت 5 بامداد با بیان احکام و اقامه نمازجماعت صبح به امامت حجت الاسلام علی پور، تلاوت قرآن کریم آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد، ادامه خواهد یافت .  در این مراسم معنوی حاج منصوراسلام پناه به قرائت دعای توسل خواهد پرداخت.

پخش فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی و نیز پخش سخنان نوروزی ریاست جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های این مراسم معنوی می باشد.

آیین چراغ بران، رسم دیرینه سال نو مردم مومن شهرکرد

مردم شهرکرد، از دیرباز و بر اساس اعتقادی دیرینه، آتش مورد نیاز اجاق خانه و چراغ منازل خود را در حرم مطهر امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما و به دست یکی از سادات،خادمین و پیوستگان به این بقعه متبرکه تهیه می‌کردند. به همین منظور، همه ساله، ساعاتی قبل از حلول سال جدید، کودکان به همراه پدر، مادر و بزرگتر‌های خود، علاوه بر زیارت مضجع شریف امامزادگان دوخاتون و طلب برکت و سلامتی اهل خانواده خود در ایام پیش رو، چراغ‌های نفتی و یا شمع را به دست سادات حاضر در این بقعه  مبارکه روشن کرده و با آوردن آن به منازل خود، نور و روشنایی و گرمای عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به منازل خویش متصل و در کانون گرم خانواده جاری می‌کنند.

آیین سنتی چراغ بران شهرکرد، ۵ دی ماه ۱۳۹۰ و به شماره ۳۹۱ در فهرست آثار ملی معنوی ایران به ثبت رسید.

 آرامش بهاری،  تقارن بهار قرآن با بهارطبیعت

به منظور رفاه حال زائران امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما شهرکرد، ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری همچون سنوات گذشته بابرپایی خیمه‌های معرفت با هدف معرفت افزایی و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نمازجماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی ... در ایام نوروز امسال برگزار خواهد شد.

تفسیر و جزء خوانی قرآن کریم در ماه نزول قرآن

جزءخوانی قرآن کریم ویژه خواهران در ماه مبارک رمضان،همه روزه ساعت:۱۰:۳۰ با قرائت قاریان برترخواهر استانی، همراه با تفسیر استاد ارجمند حجت الاسلام سیدتقی امامی و اقامه نمازجماعت ظهر و عصر و نیز جزء خوانی قرآن کریم ویژه برادران و خواهران با قرائت قاریان استانی همه روزه از ساعت: 17:30همراه با تفسیر قرآن توسط استاد ارجمند جناب حجت الاسلام علی پور تا آخرین روز از ماه ضیافت الهی برگزار می شود.

برنامه جشن میلاد سبط اکبر، لیالی قدر و سوگواری شهادت مولودکعبه

در دهمین روز از ماه مبارک رمضان مراسم سوگواری ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، همچنین ویژه برنامه جشن میلاد کریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، سبط اکبر  حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام،در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. مراسم لیالی با عظمت قدر 19_ 21 و 23 ماه نزول قرآن از ساعت 22 تا 3 بامداد و مراسم عزاداری شهادت مظلومانه مولود کعبه و شهید محراب حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام روز دوشنبه سیزدهم فروردین ماه 1403 از ساعت 10 با تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی، مداحی، نوحه خوانی، با حضور هیئات مذهبی و آحاد مردم مومن و روزه دار آغاز و تا اقامه نماز جماعت ظهر و عصر ادامه خواهد داشت.

طرح قرار دوازدهم به نیت امام زمان ارواحنافداه

طرح قرار دوازدهم از سال ۱۴۰۰، به همت مراکز خدمت شمیم، با مساعدت خیرین و مهدی یاوران، دوازدهم هر ماه به نیت سلامتی امام زمان ارواحنافداه در بقاع متبرکه سراسر کشور و همزمان در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد، در قالب توزیع بسته‌های معیشتی، ویزیت رایگان بیماران، توزیع نان، تهیه جهیزیه و پوشاک و ارائه خدمات اجتماعی به محرومان انجام می‌شود. اولین مرحله این اقدام ارزشمند امسال در ماه مبارک رمضان و همزمان با ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، در امامزادگان شهرکرد برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات