حکایت از یک صبح جمعه در منطقه عشایری استان چهارمحال و بختیاری که جهادگران بسیجی جشن دانش آموزی با یاد سردار دلها برگزار کردند.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۲۶
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ روایت صبح جمعه در منطقه عشایری شهرستان لردگان را به قلم زیبایی فرمانده جهادی آقای علی اصغر ایزدی مسئول بسیج عشایری سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به شرح ذیل ملاحظه فرمایید:

درس معلم ار بود زمزمه محبتی        جمعه به مکتب آورد طفل گریز پا را

حکایت یک صبح جمعه ای که در روز های پایانی سال و در ماه مبارک شعبان  و در آستانه حلول ماه رمضان و فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت؛  حال دل همه اهالی روستا،  معلمین مدرسه، گروه  های جهادی  و خصوصا دانش آموزان معصوم  قانع و کم توقع و دوست داشتنی که با لباس  فرم مدرسه  آمده بودند تا در  جشن تولد هم کلاسی های خودشان با حضور معلمین روستا شرکت  کنند را خوب کرد!

 چقدر لحظات شیرینی بود به زبان محلی، تبریک می گفتند و شعر می خواندند و درشعرها و سرودهای خود یاد حاج قاسم سلیمانی عزیز ورد زبانشان بود.

 جشنی که یک خانواده تهرانی در سالگرد درگذشت جوان عزیزشان  "آقا مهرداد عزیز" که متولد اسفدماه  بوده نیت و نذر کرده بودند به نیابت از فرزند مرحوم شان دل متولدین اسفند را در مناطق محروم و کم برخوردار عشایری شاد  کنند.

 بساط یک جشن تولد از کیک و شیرینی و برف شادی و اسفند و بادکنک آماده شده بود.

 خوشحالی در سیمای زیبای دانش آموزان که نشاط گرفته از فطرت پاک عزیزان بود موج می زد، گاهی در خلال کف و شادی و دست زدن های کودکانه، یاد خانواده مهرداد عزیز می کردند و برای شادی روحش صلوات می فرستادند.

  شور و حال عجیبی داشتند. حال خوب این عزیزان حال همه گروه های جهادی را در پنجمین رزمایش خدمت مومنانه در مناطق عشایری و عرصه های فرهنگی و محرومیت زدائی - عمرانی و خدمات بهداشتی درمانی و پزشکی  و دامپزشکی  و مشاوره  خوب کرد.

درپایان همه دانش آموزان پس از صرف شیرینی  هدیه گرفتند  و راهی خانه های خود شدند ....

 اما حکایت های گروه های جهادی برای شاد کردن کودکان در مناطق صعب العبور همچنان ادامه دارد...

روایتی از یک صبح جمعه در منطقه عشایری
ارسال نظرات
آخرین اخبار