خبرهای داغ:
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان از افزایش ۲۰ درصدی بیمه شدگان استان در دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۰۳
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سیدصادق سلطان ابراهیمی به خبرنگار ما گفت: ۳۰ درصد جمعیت خوزستان را روستائیان و عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر تشکیل می‌دهند که ۴۵۰ هزار نفر از این جمعیت مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر هستند.

وی افزود: تاکنون ۱۰۶ هزار نفر در استان خوزستان به عضویت صندوق درآمده اند و ۸ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر داریم.

سلطان ابراهیمی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تعداد بیمه شدگان صندوق استان ۲۰ درصد نسبت به دولت قبل رشد داشته است، ادامه داد: برای اولین بار طرح بیمه تکمیلی در این دولت برای مستمری بگیران اجرایی شد و متعاقبا برای بیمه شدگان صندوق نیز به اجرا در می‌آید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان اضافه کرد: امسال حدود ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بدون ضامن و بدون سود برای مستمری بگیران استان در نظر گرفته شده است که پس از ثبت درخواست متقاضیان همزمان با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود.


وی با اشاره به حمایت دولت گفت: به منظور تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار محروم از بیمه اجتماعی، دولت نقش کارفرما را در این صندوق دارد و دو سوم حق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر را پرداخت می‌کند.

سلطان ابراهیمی با اشاره به تعهدات بلندمدت صندوق می‌گوید: بیمه شدگان از مزایای مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی و مستمری فوت برخوردار می‌شوند و شرایط سنی جهت عضویت در این صندوق از ۱۸ سال تا ۵۰ سال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار