خبرهای داغ:
معاون وزیر صمت گفت: بعد از انقلاب ۲۰ هزار میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع سرمایه گذاری شده و انتظار است سال‌های آینده این سرمایه گذاری بیشتر شود.
کد خبر: ۹۵۷۶۱۰۲
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، همزمان با ایام الله دهه فجر دو پروژه مهم در معدن طلای شادان در شهرستان خوسف با حضور موثقی نیا معاون وزیر صمت، قناعت استاندار خراسان جنوبی، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع)، جمعی از مسئولان استانی و شهرستان خوسف افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

موثقی نیا معاون وزیر صمت در مراسم کلنگ زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلای در شهرستان خوسف اظهار داشت: امروز هشت معدن در استان خراسان جنوبی در حال فعالیت است که این هشت معدن توسط بخش خصوصی و مردم فعال شده و ما فقط حمایت کننده هستیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به کلنگ زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلای خوسف، گفت: تلاش می‌کنیم بخش خصوصی بیشتری را برای استان جذب کنیم.

 

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد دلاری در بخش معادن

 

وی با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب ۲۰ هزار میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع سرمایه گذاری شده، ادامه داد: این عدد را باید با توجه به ظرفیت عظیم معدنی افزایش دهیم.

موثقی نیا متذکر شد: مقادیر هنگفتی در حوزه زیر ساخت‌های برق و جاده‌ها سرمایه گذاری شده، اما کفاف معادن ما را نمی‌کند.

وی بیان کرد: معدن طلای خونیک طی یک سال آینده و کارخانه شمش طلا هم طی دو سال آینده در خوسف افتتاح خواهد شد.
 

سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومانی در خوسف

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم کلنگ زنی کارخانه فلوتاسیون مس و طلا در بزرگترین معدن طلای شرق کشور اظهار داشت: در دهه فجر در خراسان جنوبی ۹۱۴ پروژه با ۳۸ همت افتتاح و کلنگ زنی می شود که ۴۳ مورد آن کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است. 

 

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد دلاری در بخش معادن

 

وی افزود: یکی از این پروژه ها، کارخانه طلای خونیک و دیگری کارخانه فلوتاسیون مس و طلاست که دو اتفاق بزرگ است که سر جمع بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان رقم می زند.

 

قناعت افزود: سرمایه گذاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان تعامل خوبی دارند و امیدواریم از طریق همین همراهی و هم افزایی تا پایان سال آینده شاهد افتتاح این کارخانه ها باشیم.

  

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار