خبرهای داغ:
شاهرود_ مراسم بزرگداشت شهدای روستای حسین آباد ساغری شاهرود در راستای برنامه شبی با رفیق شهیدم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۸۶
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج، در آستانه دهه مبارک فجر، مراسم شبی با رفیق شهیدم به یاد دو شهید روستای حسین آباد ساغری بخش مرکزی شهرستان شاهرود در فاطمیه این روستا برگزار شد.
در این برنامه که به یادبود دو شهید روستای حسین آباد٬ شهیدان محمد مهدی امانی و حسین عجمی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین محلی اجرا گردید، این دو شهید معرفی و خاطراتی بیان شد و در ادامه حجت الاسلام بهرامی امام جمعه شهر خان ببین به سخنرانی پرداخت و دوستی بخشدار مرکزی شاهرود نیز در خصوص انتخابات و مشارکت در این امر مهم و مورد تاکید رهبر انقلاب مطالبی بیان کرد و کلیپی از شهدا به نمایش درآمد.
این مراسم به همت کارگروه شبی با رفیق شهیدم شهر رویان، پایگاه ثارالله حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف، دهیاری و شورای اسلامی روستای حسین آباد ساغری برگزار شد.
به گزارش بسیج، شهید محمدمهدی امانی در سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان بجنورد چشم به جهان گشود با انتقال پدر به کردستان، خانواده او نیز به کردستان رفتند و دوران ابتدایی را در آنجا گذراند و مجدد به بجنورد آمد و تحصیلات خود را تا پایان دبیرستان ادامه داد. با پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل پایگا‌های مختلف مقاومت در موارد محوله به همکاری پرداخت. این امر تا تشکیل نهضت سوادآموزی ادامه داشت. شهید پس از اخذ مدرک سوم متوسطه در سال ۱۳۶۴ وارد آموزشگاه گروهبانی شهرستان بجنورد گردید و در سال ۱۳۶۵ دور یکم را در مرکز آموزش هنگ ژاندارمری بجنورد با موفقیت به پایان رساند و سپس به جبهه عزیمت کرد و در نهایت در تاریخ ۲۰ مهر ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه زبیدات از نواحی دهلران بدرجه رفیع شهادت رسید و در گرگان به خاک سپرده شد.
شهید حسین عجمی متولد سال ۱۳۵۴ شاهرود است که ۲ اسفندماه سال ۱۳۷۴ در حالی که سرباز نیروی انتظامی بود در درگیری با اشرار در سراوان بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و در گلزار شهدا شاهرود آرام گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار