خبرهای داغ:
امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه یکی از تاکیدات دین مبین اسلام را صداقت دانست و از خانواده ها خواست فرزندان خود را به راستگویی و پرهیز از دروغ گفتن تشویق کنند.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۹۰
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا ملا عبدالرحمن مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت شهر کرمانشاه با تبریک سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر با بیان اینکه مسلمان باید راستگو باشد و راستگویی را دوست داشته باشد و در ظاهر و باطن و اقوال و افعالش این صفت را داشته باشد، گفت که راستی یا صداقت انسان را به سمت نیکی می کشاند و نیکی سبب ورود به بهشت الهی می شود و دروغگویی خلاف صداقت است و انسان را به سمت فجور و بدی ها سوق می دهد و بدی ها انسان را به دوزخ می کشاند.

وی در مورد دروغگوئی در کودکان و علل وانگیزه های آن نیز گفت: یکی از صفات پسندیده هماهنگ با سرشت آدمی راستگویی است و هر انسانی بالقوه مایل است راستگو باشد و همچنین دوست دارد از دیگران جز راستی نشنود.

خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه اضافه کرد: دروغ گفتن انحراف از صراط مستقیم است و فطرت انسانی آن را نمی پسندد و مخالف وجدان اخلاقی است اما گاها بچه ها به این عادت ناپسند خو می گیرند تا بزرگ شوند که محیط خانه و مدرسه و رفیق و اطرافیان مؤثر است در این خصلت کودکان.

وی با بیان اینکه دروغگویی از نظر لغوی یعنی کتمان واقعیت ، گفت: فرد دروغگو از این طریق ضعف های خود را می پوشاند و برای اینکه فرزندان خود را راستگو تربیت کنیم ابتدا باید نسبت به اعمال خود نهایت دقت را داشته باشیم و نیز با ارتباط خود با دیگران دقت کنیم.
انواع دروغگویی کودکان از دیدگاه روانشناسان :

ماموستا مرادی همچنین به سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام و روز پدر نیز اشاره کرد و با تبریک این روز مبارک، افزود: قطعا نامگذاری روزی بنام پدر و مصادف شدن آن با ولادت ابر مرد بزرگ اسلام علی بن ابی طالب بسیار مبارک و میمون بوده و حق خود است که همه مردان از امام علی اقتدا کنند.

وی تصریح کرد: پدر فردی فداکار و زحمت کش و صبور است که تمام سختی کار و فعالیت بیرون از خانه را بدوش می کشد و تمام سعی او برآورده نمودن نیازمدیهای خانواده است خود می سوزد تا جمع خانواده اش ارتقا یابند از ازین رو تقدیر از پدر و مادر تنها در یک روز نیست بلکه این نمادی از زحمات آنان است که در یک روز خاص انجام شود ، بلکه بر ما لازم است در طول روز و ماه و سال و عمر قدر والدین مان را بدانیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه همچنین شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم امید زاده را به ملت شریف ایران و خاصتا مردم شهید پرور استان تسلیت گفت و افزود: این شهید والامقام در حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه بشهادت رسیدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار