خبرهای داغ:
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۵۳ پروژه ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی، در حیاط مدرسه افتتاح شده است.
کد خبر: ۹۵۷۰۶۳۱
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، علی امرایی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح شهید سردار سلیمانی در استان، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون، ۵۳ پروژه شامل زمین چمن مصنوعی، سالن ورزشی و کلاس درس تریت‌بدنی در حیاط مدرسه افتتاح شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۳۵ چمن مصنوعی در حیاط مدرسه، ادامه داد: این ۵۳ پروژه نزدیک به ۴۰ درصد به فضای سرانه درون مدرسه از اول انقلاب تاکنون اضافه کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: سیاست این است که این فضاها با اولویت مناطق محروم و مدارس دخترانه، درون مدارس ایجاد شوند.

وی میانگین کشوری سرانه فضای ورزشی را ۴۲ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: سرانه فضای ورزشی در کرمانشاه بالاتر از میانگین کشور و ۴۴ سانتی‌متر به ازای هر نفر است.

امرایی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس تا شعاع ۲ کیلومتر می‌توانند از سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش به‌صورت رایگان برای زنگ ورزش استفاده کنند.

وی اشاره‌ای هم به بحث تغذیه دانش‌آموزان داشت و گفت: لیست خوراکی‌های مجاز به پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس ابلاغ شده که در این راستا خانواده به‌عنوان شرکای تربیتی آموزش و پرورش می‌توانند کمک‌کننده ما باشند، ضمن اینکه دانش‌آموزان را با صبحانه کامل مدرسه بفرستند برای آن لقمه سالم خانگی و میوه هم تهیه کنند.

امرایی با اشاره بر نظارت جدی بر پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس، گفت: هفته ۲ روز کارشناسان آموزش و پرورش و کارشناسان مرکز بهداشت از مدارس بازدید دارند و گزارشات را به صورت مکتوب ارسال می‌کنند.

وی از والدین خواست، در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی در مدارس موارد را گزارش دهند تا اصلاح و در صورت لزوم برخورد صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار