خبرهای داغ:
همزمان با هفته زن، ویژه برنامه بزرگداشت مقام زن همراه با محکومیت حملات تروریستی کرمان به یاد لاله‌های های پرپر در سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۹۳۴
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، در محکومیت حملات تروریستی کرمان به یاد لاله‌های های پرپر و بزرگداشت مقام حضرت فاطمه زهرا (س)، ویژه برنامه ای به همت بسیج جامعه زنان ناحیه سرخه، حوزه مقاومت بسیج کوثر (س)، پیروان عترت واحد خواهران هیئت رزمندگان اسلام سرخه، پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) و هیئت حضرت زینب کبری (س) سرخه با حضور بانوان شهرستان در هیئت سیدالشهدا برگزار شد.

این برنامه با سخنرانی سمانه سالاریان از اساتید حوزوی، مدح خوانی ابوذر ادهم و اجرای گروه‌ سرود نوگلان فاطمی همراه بود.

سالاریان در جمع بانوان با بیان اینکه ایام ولادت و شهادت ائمه بهترین زمان برای ما در جهت بالا بردن معارفمان است، اظهار کرد: واقعه ی کرمان نشان از آن دارد که ما باید محکم تر باشیم و یاد بگیریم چگونه به عنوان یک بانو، بانوی محکم و فداکار باشیم. اصلا دشمن چه چیزی را نشانه گرفته است؟ حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای ماست، چرا که همسری بودند که حضرت علی (ع) در این باره می فرمایند: با تمام سختی های بیرون از منزل، وقتی من وارد منزل می شدم تمام خستگی های عالم از من خارج می شد.

او افزود: هنگامی رسول خدا از حضرت علی (ع) پرسیدند، همسرت را چگونه یافتی؟ فرموند: بهترین یار برای رسیدن به کمال و اطاعت خداوند. حضرت فاطمه (س) بهترین مادر بودند و فرزندانی چون امام حسین (ع)، امام حسن (ع)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت ام کلثوم (س) را تربیت کردند.

استاد حوزوی بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: زن مسلمانی ایرانی، زنی است که نه مثل زنان شرق زده گوشه ی خانه نشسته و در اجتماع حضور نمی یابد و نه مثل زنان غرب زده ای است که خانواده را رها کرده و فقط وارد جامعه شده است و آن هم جامعه ای که بیش تر کارهایی که انجام می دهد به نفع مردان است. زن مسلمان ایرانی الگوی سوم زن، زنی است همچون حضرت زهرا (س) که در خانه همسری فداکار، مادری که بهترین فرزندان را تربیت کرده است و آن جایی که لازم شد برای دفاع از ولایت وارد جامعه شود، به میدان آمد و سخنرانی کرد. زن مسلمان ایرانی زنی است که در کنار فعالیت های که در خانواده دارد وارد اجتماع می شود.

سالاریان تصریح کرد: در دنیای امروز مشکلی که در مورد مسائل زنان وجود دارد و در دنیا به عنوان بحران مساله زنان شناخته شده است، نگاه غلط و بد فهمیدن جایگاه و شان زن در جامعه است. رهبر معظم انقلاب تعبیر بسیار زیبایی در مورد زن دارند و می فرمایند: زن در خانه مانند هوا و عطر دل انگیز است و این هوای خوب را در خانه منتشر می کند. دومین مشکل بدفهمیدن مساله خانواده و بد عمل کردن رفتارها درون خانواده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار