جشن میلاد کوثر، چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم و جهاد تبیین همزمان با میلاد سراسر نور زهرای اطهر سلام الله علیها در مصلی امام حسین علیه السلام فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۷۸۸۷
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛به مناسب فرارسیدن میلاد با سعادت دخت نبی و چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه ای در مصلی امام حسین علیه السلام فارسان برگزار شد.

مسئول کمیسیون آموزش و فرهنگ مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیادین انقلاب اسلامی، در این مراسم، با تبریک فرخنده میلاد باسعادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و میلاد موسس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، تجلیل از مقام والای مادر و گرامیداشت روز زن، همچنین چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب حاج قاسم درس ایثار، استقامت و ایستادگی یاد داد.

دکتر قاسم جعفری، با تلاوت " إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ" افزود: خداوند در آیه 30 سوره مبارکه فصلت می فرماید" آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد".

وی ادامه داد: آب حیات و جاودانگی و سعادت دنیا و آخرت در استقامت است. وقتی خبر شهادت را به مادران شهدا اعلام می کنند می گوید: مادرم شهادت گوارایت.این همانیست که حاج قاسم ها بنیانش را گذاشتند.

دکتر جعفری، با اشاره به اصول چهارگانه انتخاباتی مد نظر مقام معظم رهبری، عنوان کرد: رهبر فرزانهانقلاب اسلامی، چهار اصل را برای اجرای انتخابات مطرح کردند. امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت چهار شاخص مد‌نظر مقام معظم رهبری هستند. میزان پایبندی به این اصول معیار سنجش افراد است.

سرهنگ پاسدار علیرضا عربی فرد، در آغار مراسم با تبریک روز مادر و میلاد با سعادت زهرای اطهر اظهار کردند: امروز روز میلاد آن بانوی نور است، بانویی که در دو جهان، خدا و پیامبر خدا از او به عنوان سیدة نساء العالمین یاد می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان، با تلاوت " وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِينَو" گفت: خداوند در  آیه 42 سوره مبارکه آل عمران می فرماید "(یاد کن) آن گاه که فرشتگان گفتند: ای مریم، همانا خدا تو را برگزید و پاکیزه گردانید و بر زنان جهانیان برتری بخشید".

وی افزود: امروز روز شهادت سرداری است که عالمی را به خود متوجه کرده و کرور کرور و ملتها دل را به خود متوجه کرده .سردار اسطوره ای که امروز اگر افسانه رستم را داریم که خود فردوسی می گویید که رستم یلی بود در سیستان، منش کرده‌ام رستم داستان. اما امروز باید ما اسطوره میدانی و واقعی که ناباورانه عالم که با چشمان خود می بینند و لمس می کنند به نام سردار رشید حاج قاسم سلیمانی رو به رو هستیم.دنیا دوست و دشمن به وجود سردار افتخار می کنند.

گفتنی است: این مراسم با برنامه های متنوع فرهنگی و پخش نماهنگ خاتمه یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار