خبرهای داغ:
شاهرود_ رتبه بندی و ارزیابی ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت و دانشگاه صنعتی شاهرود جایگاه ششم را در بین دانشگاه‌های صنعتی سراسر کشور به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۸۲
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

جایگاه ششم دانشگاه صنعتی شاهرود در بین دانشگاه‌های صنعتی سراسر کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج، رتبه بندی و ارزیابی ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی کشور توسط گروه رتبه بندی ISC انجام گرفت و این دانشگاه جایگاه ششم را در بین دانشگاه‌های صنعتی سراسر کشور به خود اختصاص داد و همچنین در رتبه بندی درهمکرد دانشگاه‌ها رتبه ۳۵ را کسب نمود.
دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه (ISC) گفت: در این رتبه بندی، معیار‌های کلی در ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فنآوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین المللی سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) می‌باشد که نسبت به سال‌های گذشته تغییری نداشته است.
او افزود: هر کدام از این معیار‌های اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود.
فاضل زاده همچنین ادامه داد: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری شده است:
۱-اطلاعات پژوهشی بر مبنای پایگاه‌های ملی و بین المللی که استخراج و پایش آن بر عهده مدیریت رتبه بندی و تحلیل استنادی موسسه ISC می‌باشد، ۲- خوداظهاری دانشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می‌آید، ۳- و نیز برخی اطلاعات آموزشی که از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار داده می‌شود.
او گفت: در رتبه بندی سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰، مجموعا تعداد ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیردولتی حضور دارند که اطلاعات آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و براساس ماهیت، هر یک طبقه بندی شده و مورد رتبه بندی قرار گرفته اند. تفاوت این طبقه بندی با رتبه بندی سال‌های پیش در این است که دانشگاه‌های وابسته به دستگاه­های اجرایی در یک دسته بندی جدا قرار گرفته اند. همچنین در رتبه بندی درهمکرد دانشگاه‌ها دانشگاه‌های جامع، صنعتی، کشاورزی، هنر و دانشگاه‌های اجرایی لحاظ گردیده است.
لازم به ذکر است، نتایج این ارزیابی در جلسه ۹۷۰ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روز یکشنبه به تاریخ ۰۳/۱۰/۱۴۰۲ تأیید گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار