خبرهای داغ:
700 بسته معیشتی و 10 دستگاه بخاری، به مناسبت ایام فاطمیه و شب یلدا، به همت انجمن حمایت از زندانیان، بسیج، سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و خیرین به خانواده زندانیان نیازمند در کرمانشاه اهداء شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۷۳
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حمیدرضا پوریانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون طی چهار مرحله بسته‌های معیشتی به خانوده زندانیان در کرمانشاه اهداء شده، گفت: در سه مرحله گذشته جمعا ۲۹۶۷ بسته و امروز هم ۷۰۰ بسته به خانواده زندانیان اهدا شد.
وی ارزش ریالی هرکدام از این بسته‌های معیشتی را ۸۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید هم هزار بسته مهر تحصیلی بین فرزندان زندانیان در کرمانشاه توزیع شده است.
مدیرکل امور زندان‌های استان کرمانشاه در ادامه به مهمترین رویکرد‌های پیش روی انجمن حمایت از زندانیان در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: خودکفایی و کسب درآمد ثابت دو رویکردی است که از سال‌های گذشته در دستورکار این انجمن قرار گرفته و برنامه‌هایی نیز در این راستا اجرایی شده است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه انجمن حمایت از زندانیان درآمد ثابتی نداشتند، برخی از اماکن درآمدزا را در اختیار آن‌ها قرار دادیم تا از محل آن حقوق کارکنان خود را بپردازند و از خانواده زندانیان نیز حمایت داشته باشند.
پوریانی پیش بینی کرد تا شهریور سال آینده درآمد ثابت انجمن حمایت از زندانیان در کرمانشاه رشد چشمگیری داشته باشد و جزو انجمن‌های برتر کشور قرار گیرد.
وی یکی از اولویت‌های مهم این انجمن را ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال ۸۰ شغل را برای خانواده زندانیان در کرمانشاه ایجاد کرده ایم و ۴۳ فقره پرداخت تسهیلات اشتغالزایی هم به آن‌ها داشته ایم.
مدیرکل امور زندان‌های استان کرمانشاه اضافه کرد: در بازدیدی که از خانواده زندانیان در استان داریم، عده‌ای از آن‌ها وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، بنابراین تلاش کرده ایم که آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم، چراکه اگر پدران یا همسران آن‌ها به دلیل ارتکاب هر جرمی وارد زندان شده، نباید زمینه‌ای فراهم شود که فرزندان آن‌ها دچار آسیب‌های اجتماعی شوند و بر تعداد مجرمین ما اضافه شود.
وی تاکید کرد: به این منظور از ابتدای امسال ۶۰ نفر از فرزندان زندانیان را در کرمانشاه که ترک تحصیل کرده بودند را به چرخ تحصیل بازگرداندیم و کار شناسایی دیگر فرزندان زندانیان که ترک تحصیل کرده اند، کماکان ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار