خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شهر بسطام گفت: نمایندگان مردم باید بدانند که با رای مردم انتخاب شده و بر صندلی وکالتشان تکیه زده اند، روش و منش مدرس را سرلوحه کار خود قرار داده و انقلابی رفتار نمایند.
کد خبر: ۹۵۶۰۵۲۸
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

شهید مدرس الگوی نماینده مجلس انقلابی استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام با تسلیت ایام فاطمیه به همه دوستداران و پیروان مکتب فاطمی و در ادامه خطبه هفته گذشته نماز جمعه به بررسی کلمه چهار حرفی، اما پرمغز تقوا از منظر قرآن کریم پرداخت.
امام جمعه بسطام با اشاره به کلمه لباس و نیز مشتقات آن در چندین آیه از کتاب خدا اظهار کرد: آیات قرآن غالباً معناى وسیعى دارند که مصداق‌هاى مختلف را در بر مى‌‏گیرند، در یکی از آیات سوره اعراف نیز می‌خوانیم «لباس التقوی» و از آن‌جا که لباس تقوا در مقابل لباس جسمانى قرار گرفته، به نظر مى‏‌رسد که منظور از آن همان «روح تقوا و پرهیزکارى» است که جان انسان را حفظ مى‌کند و معناى «حیاء» و «عمل صالح» و امثال آن، در آن جمع است.
او ادامه داد: تشبیه تقوا و پرهیزکارى به لباس، تشبیه بسیار رسا و گویایى است؛ زیرا همان‌طور که لباس هم بدن انسان را از سرما و گرما حفظ مى‌‏کند، و هم سپرى است در برابر بسیارى از خطرها، و هم عیوب جسمانى را مى‌‏پوشاند و هم زینتى است براى انسان، روح تقوا و پرهیزکارى نیز علاوه بر پوشانیدن بشر از زشتى گناهان و حفظ از بسیارى از خطرات فردى و اجتماعى، زینت بسیار بزرگى براى او محسوب مى‌‏شود. زینتى است چشمگیر که بر شخصیت او مى‌‏افزاید.
رضوی نسب در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز مجلس و شهادت آیت الله سید حسن مدرس در دهم آذر ماه، این سیاستمدار بزرگ را نمونه کامل یک نماینده موفق مجلس در تراز انقلاب نامید که حضرت امام خمینی (ره) این عالم فقید را الگوی خود می‌دانستند.
او ادامه داد: در اسفندماه سال جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش روی داریم، نمایندگان مردم باید بدانند که با رای مردم انتخاب شده و بر صندلی وکالتشان تکیه زده اند، روش و منش مدرس را سرلوحه کار خود قرار داده و انقلابی رفتار نمایند.
رضوی نسب در خصوص آتش بس بین رژیم غاصب اسراییل و مردم مظلوم غزه بیان کرد: روزنامه‌های عبری از خسارات مالی بسیار سنگین به اسراییل در پی طوفان الاقصی و حملات این رژیم جعلی به فلسطین نوشته اند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار