خبرهای داغ:
در دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام، با پرستاران بیمارستان ابن سینا مطرح شد:

گلایه مدیر بیمارستان ابن سینا از بی توجهی برخی از مسئولین جهت بیماران

مسئول نمایندگی ولی فقیه و جمعی از پاسداران سپاه ناحیه احمد بن موسی علیه السلام شیراز با پرستاران بیمارستان ابن سینا دیدار کردند.
کد خبر: ۹۵۵۶۴۱۰
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مسئول نمایندگی ولی فقیه و جمعی از پاسداران سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز به مناسبت میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم و روز پرستار با دسته گل نرگس و خداقوت از پرستاران این بیمارستان سرکشی و دیدار کردند.

حجت الاسلام خواجه امیری در این دیدار صمیمانه که با حضور مدیر بیمارستان علی محمد ثنایی نژاد و مدیر پرستاری مریم امیدی برگزار شد، با اشاره به حدیث مبارک پیامبر اسلام مبنی بر اینکه خدمت و توجه به بیمار اجر دنیوی و اخروی دارد ضمن تبریک روز پرستار و تقارن این روز با بزرگداشت هفته بسیج خاطرنشان کرد: پرستاران فرشتگان زمینی از لحاظ روحی و روانی برای بیماران هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز، شغل پرستاری و مراقبت از بیماران عادی را سخت عنوان کرد و گفت: مراقبت و پرستاری از بیماران روحی و روانی و اعصاب و روان کاری طاقت فرساست و قطعا کسانی که در این راه خدمت به بیماران روحی و روانی داشته باشند اجری عظیم به درگاه خدای متعال خواهند داشت.

حجت الاسلام خواجه امیری به نقش پرستاران در جامعه اشاره کرد و حضرت زینب سلام الله علیها را بزرگترین پرستار عالم دانست و الگوگیری ایثار و مقاومت این بانوی عظیم برای پرستاران را مهم خواند همچنین خدمت به خلق خدا مخصوصا بیماران را بزرگترین عبادت دانست و اذعان داشت: خدمت به خلق خدا اگر چه ثواب عظیمی دارد اما توفیق خدمت شامل حال همه نخواهد شد و شما پرستاران از این امر مستثنی شده و با توجه به صبر و روحیه شما برای این امر مقدس انتخاب شده اید.

حجت الاسلام خواجه امیری در ادامه اعلام آمادگی کامل و دعوت از مسئولین جهت مطالبات پرستاران و خدمات رسانی به بیماران روحی و روانی را اعلام و ابراز داشت: به زودی با دعوت از مسؤلین مربوطه به مشکلات این بیمارستان رسیدگی خواهد شد.

در ادامه این سرکشی مدیر بیمارستان ابن سینا نیز ضمن خوش آمد گویی به مسئول نمایندگی ولی فقیه و کارکنان سپاه ناحیه احمدبن موسی علیه السلام شیراز گفت: بیمارستان اعصاب و روان ابن سینا شامل۲۳۰ تخت مصوب و ۲۲۳ تخت فعال است که تقریبا ضریب اشغال تخت بیش از ۶۰ درصد است و بیمار را به خاطر شرایط حاد باید بپذیریم.

ثنایی نژاد، حرفه پرستاری را بسیار سخت دانست و خاطرنشان کرد: همکاران بسیار خوبی در این مجموعه داریم که از لحاظ روحی بسیار تأثیرگذار برای بیماران هستند.

وی با توجه به شرایط بیمارستان اعصاب و روان در شرایطی، فعالیت کارکنان را سخت عنوان کرد و گفت: بعضی از خانواده های بیماران به نوعی از بیماران خود نمی توانند نگهداری کنند و بیماران خود را رها می کنند و نهایتاً زمان ترخیص نیز مراجعه نمی کنند.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان های دیگر نسبت به بیمارستان ابن سینا تصریح کرد: در بیمارستان های دیگر اینگونه نیست و حتی همراهان بیمار در لحظه آخر هم کنار بیمارشان حضور دارنداما در این بیمارستان شرایطی سخت وجود دارد که مجموعه کادر درمان تحت فشار هستند.

وی با بیان این که فشار بسیار زیادی روی همه پرسنل و بیمارستان است و متاسفانه از سمت سازمان های دیگر فشار مضاعف به این بیمارستان می آید با توجه به این که برای پذیرش بیمار ما تخت خالی نداریم و نمی توانیم بیمار را پذیرش کنیم گفت: تخت های ایزوله نیز پر شده و ظرفیت بیمارستان تکمیل است و واقعا جایی برای پذیرش بیمار نداریم .

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل این بیمارستان این است که تخت خالی ندارد، شرایط بیمارستان را سخت دانست و تصریح کرد: همه همکاران تحت فشار هستند و این بازدید شما از این بیمارستان موجب دلگرمی ما خواهد شد.

مریم امیدی مدیر پرستاری بیمارستان ابن سینا نیز در ادامه افزود: بیمارستان تخصصی اعصاب و روان ابن سینا دارای دو بخش اورژانس مردان با ۳۰ تخت و اورژانس زنان با ۱۴ تخت همچنین، بخش اطفال با ۱۶ تخت و چهار بخش مردان بزرگسال و یک بخش زنان با ۳۶ تخت به بیماران روحی و روانی خدمات می دهد.

مریم امیدی به خدماتی که در بیمارستان ارائه می شود اشاره کرد و گفت: مشاوره، پذیرش سالمندان و اطفال، انجام الکترو شوک، ویزیت متخصصان اعصاب و روان،داخلی،مغز و اعصاب، پذیرش بیماران با اختلالات دو قطبی، اسکیزو فرنیا، سو مصرف مواد و ارائه خدمات پاراکلینیک از جمله آزمایشگاه،رادیولوژی و داروخانه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار