خبرهای داغ:
فرماندار خوسف گفت: یک نمایشگاه پوستری خواهد بود که برخی از تصاویر مجموعه‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در آن نمایش داده خواهد شد و خود صنعتگران و گوهرتراشان هم حضور خواهند داشت و از حوزه صنایع و معادن خوسف در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۹۵۵۳۸۸۶
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱



به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سیدعلی حسینی-فرماندار خوسف-امروز (۲۴ آبان) در برنامه پرسمان شبکه خاوران اظهار داشت: ظرفیت اصلی این شهرستان دیده نشده است و حوزه رسانه و مسئولان آنچنان که باید در این حوزه ورود پیدا نکردند.

وی ادامه داد: هفته فرهنگی با این نیت است که ما بتوانیم یک حرکت داشته باشیم که منجر به یک توسعه هم جانبه شود و جشنواره‌ها را ما از زمانی که شروع کردیم به صورت مردمی برگزاری کرده ایم.

حسینی بیان کرد: نگاه ما این است که هفته فرهنگی به صورت مردمی برگزار شود و همه مردم از همه اقشار به خصوص مردم خوسف در این مراسم شرکت کنند و فرصت حضور مردم خراسان جنوبی را فراهم کرده ایم و شرایط به گونه‌ای است که از هر مهمانی که وارد شهرستان بشود می‌تواند از مکان‌های دیدنی این شهرستان بازدید کند.

فرماندار خوسف در خصوص جشنواره از خوسف تا توس گفت: طرح توجیهی این موضوع با پیگیری‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آماده شده و خدمت وزیر محترم ارسال شده است.

وی ادامه داد: رویداد از توس تا خوسف ایده‌ای بود که در چند ماه گذشته مطرح و پخته شد و اتفاقی است که در آینده رخ خواهد داد رو ونمایی هم احتمالا در تهران در حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد برگزار خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه شهرستان خوسف میزبان همایش منطقه‌ای ابن حسام طی هفته فرهنگی خواهد بود، افزود: این همایش به صورت مشترک با جهاد دانشگاهی و نهاد کتابخانه‌های استان و فرمانداری و مجموعه دستگاه اجرایی شهرستان برای اولین بار برگزار خواهد شد.

فرماندار خوسف در ادامه گفت: مهمانان این همایش همگی از فرهیختگان و اهالی شعر و ادب و هنر خواهند بود و استاد علیرضا غزه هم مهمان ویژه‌ی این همایش هستند.

وی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی خوسف از روز گذشته آغاز شده است، ادامه داد: در اولین روز یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف و شهدای عبادی رو برگزار کردیم و در دومین روز نمایشگاه فرهنگی افتتاح می‌شود.

حسینی در ادامه بیان کرد: برگزاری اولین جشنواره ملّه را در دستور کار داریم با این هدف بتوانیم که شهر خوسف را به عنوان شهر جهانی ملّه معرفی کنیم.

فرماندار خوسف ادامه داد: گرامیداشت استاد شکوهی و رونمایی از پلاک ثبتی خانه‌ی دکتر شکوهی، برگزاری شب شعر جهت گرامیداشت استاد ناقوس و استاد راشد محصل را در دستور کار داریم و ۲۸ آبان اختتامیه‌ی این هفته تحت عنوان همایش ابن حسام برگزار خواهد شد.

وی در مورد نمایشگاه فرهنگی گفت: این نمایشگاه هم یک نمایشگاه پوستری خواهد بود که برخی از تصاویر مجموعه‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در آن نمایش داده خواهد شد و خود صنعتگران و گوهرتراشان هم حضور خواهند داشت و از حوزه صنایع و معادن خوسف در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

حسینی در خصوص حوزه سنگ‌های قیمتی و گوهر‌های منطقه شهرستان خوسف عنوان کرد: در این حوزه شهرستان خوسف یکی از قطب‌های اصلی استان است و روستای خور ظرفیت بزرگی در این زمینه برای شهرستان خوسف است، اما آن‌چنان که باید معرفی نشده است.

فرماندار خوسف در پایان گفت: خاک این شهرستان زرخیز است و اخیرا در هفته گذشته اولین مجتمع صنایع دستی مشارکتی را در روستای خور کلنگ زدیم و برخی از این طرفیت‌ها تا زمانی که نمودی پیدا نکند دیده نمی‌شود و ورود دستگاه‌ها به این حوزه می‌تواند ظرفیت‌های مغفول آن را رفع کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار