خبرهای داغ:
یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف با محوریت شهیدان عبادی همزمان با هفته فرهنگی این شهرستان و با حضور مسئولان، جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و حضور پرشور مردم این شهر در مسجد جامع برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۳۸۲۴
|
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام حامد مقری شامگاه (۲۳ آبان) در یادواره شهدای عبادی و ۱۰۵ شهید شهرستان در مسجد جامع شهر خوسف اظهار داشت: فرهنگ مجموعه‌ای از دانش ها، هنرها، باورها، آداب و رسوم اجتماعی است.


امام جمعه موقت خوسف بیان کرد: یک کشور ممکن است تجهیزات نظامی زیادی برای حفاظت از هستی و منافع خودش داشته باشد، اما اگر یک فرهنگ پشت آن نباشد این تجهیزات کارایی نخواهد داشت.


وی ادامه داد: در بحث اقتصادی هم باید فرهنگ‌هایی وجود داشته باشد که سبب شکوفایی آن شود و اگر هر کدام از این فرهنگ گرفته شاهد سقوط آن خواهیم بود.


حجت الاسلام مقری با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ رابطه متقابل دارند، گفت: اقتصاد روی فرهنگ و فرهنگ روی اقتصاد تاثیر می‌گذارد و یک سری از فرهنگ‌ها از جمله فرهنگ قناعت بر اقتصاد تاثیرگذار است که متاسفانه در کشور ما در حال کمرنگ شدن است.


وی ادامه داد: فرهنگ کار و تلاش، فرهنگ ساده زیستی، فرهنگ صرفه جویی و ... بر اقتصاد اثر می‌گذارد و مسئله فرهنگ مسئله‌ای است که فقط از طریق آموزش منتقل می‌شود.


امام جمعه موقت خوسف عنوان داشت: اثری که یک عالم در جامعه می‌گذارد بیشتر از اثری است که یک شهید می‌گذارد و دلیلش در همین موضوع آموزش فرهنگ نهفته است و عالم باعث رساندن این فرهنگ شهادت به نسل‌های مختلف می‌شود.


حجت الاسلام مقری در خصوص خاندان عبادی گفت: آیت الله سیداحمد عبادی یک انسان از خود گذشته و وظیفه مدار و شاگرد درس خارج امام راحل بودند که احساس وظیفه کردند و به خوسف آمدند و به عنوان یک عالم برای بحث فرهنگ در این شهرستان ساکن شدند.


وی ادامه داد: حاج آقا سیدمهدی عبادی هم این ازخودگذشتگی وجود دارد و در ابتدای انقلاب امامت جمعه زاهدان را به خاطر دغدغه فرهنگی که داشتند قبول کردند و در خوسف بنای جلسات فاطمیه را ایشان گذاشتند.


امام جمعه موقت خوسف بیان کرد: یکی از راه‌های انتقال فرهنگ بحث آموزش عملی است و امیدواریم مسئولان به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار