خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری هفته فرهنگی خوسف از ۲۳ تا ۲۸ آبان‌ماه فرصتی برای معرفی و بزرگداشت مشاهیر شهرستان خوسف است.
کد خبر: ۹۵۵۳۶۳۵
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز (۲۳ آبان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری هفته فرهنگی خوسف از ۲۳ تا ۲۸ آبان‌ماه فرصتی برای معرفی و بزرگداشت مشاهیر شهرستان خوسف است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: وجود بزرگانی نظیر ابن حسام خوسفی، خاندان معزز عبادی، خاندان دکتر راشد محصل، دکتر شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت و استاد ناقوس حکایت از تجلی علم، فرهنگ و دین در شهرستان خوسف از گذشته و استمرار آن تاکنون است.


طالبی با بیان اینکه در این هفته شاهد رویداد‌های شاخص فرهنگی در این شهرستان خواهیم بود، افزود: برای برگزاری این رویداد یک هفته‌ای جلسه‌های متعددی با محوریت موضوعات فرهنگی در استان و شهرستان برگزار شده چرا که فرهنگ و شخصیت‌های این دیار باید به عنوان الگو معرفی شوند.


وی بیان کرد: قطعا حضور گسترده و پرشور مردم و مسئولین از سراسر استان در این رویداد، رونق‌بخش رویداد‌های فرهنگی خواهد بود.

پوستر رویداد ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی رونمایی می‌شود

 علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خوسف اظهار کرد: اولویت نقشه مهندسی کشور تقویت هویت ایرانی اسلامی و انقلابی است و هدف از طراحی هفته فرهنگی تقویت این فرهنگ به‌خصوص در بین نسل نوجوان و جوان است.


وی ادامه داد: در طرحی که برای هفته فرهنگی استان پیش‌بینی شد تمرکز در حوزه مد و لباس، موسیقی سنتی، غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی، بزرگداشت مفاخر و پرداختن به گویش محلی استان مدنظر قرار گرفته بود که از هفتم تا ۱۴ آبان‌ماه برگزار شد.


وی افزود: خوسف یکی از شهرستان‌هایی است که در حوزه مفاخر در سطح استان، بیشترین مفاخر و چهره‌های سطح ملی و بین‌المللی از جمله خاندان عبادی، دکتر غلامحسین شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران و ابن حسام خوسفی به عنوان شاعر حماسه‌سرای آیینی را دارد لذا برگزاری هفته فرهنگی در خوسف بسیار حائز اهمیت است.


فرخنده با بیان اینکه پنبه مله و پارچه‌بافی یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فرد خوسف در سطح کشور است، گفت: در هفته فرهنگی خوسف برنامه‌های مختلفی از جمله بزرگداشت مفاخر، برگزاری یادواره شهدای خاندان عبادی و جشنواره ملی مله پیش‌بینی شده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهمترین برنامه‌ای که برای خوسف طراحی می‌کنیم برگزاری طرح فرهنگی یکساله از طوس تا خوسف است، افزد: پوستر رویداد ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی، روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه امسال با حضور استاندار در محل دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور رونمایی خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه ابن حسام خوسفی زاده خوسف، شاعر آیینی و نویسنده خاوران‌نامه است، بیان کرد: اختتامییه این طرح فرهنگی یکساله سال آینده در هفته فرهنگی خوسف با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار