خبرهای داغ:
فعال فرهنگی از پایگاه اسوه بنت الرسول بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار 《 بسیج》:
فعال فرهنگی از پایگاه بنت الرسول بیرجند منتخب نمایشگاه طرح اسوه گفت: تشکیل صندوق مردم یاری نمونه‌ای از بهترین فعالیت در مسجد محله است کمک به کارآفرینی به خانواده‌ها است و ما بعد از اینکه جامعه هدف مشخصی را در کنار خودمان داریم یک صندوق کاملا مردمی برایشان ایجاد کردیم و صرفا بر حسب اعتماد به آنان وام پرداخت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۵۳۰۵۷
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، محمدی مسئول فرهنگی پایگاه منتخب بنت الرسول (س) حوزه حضرت رقیه از شهرستان بیرجند در نمایشگاه طرح اسوه پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان است.

این بسیجی موفق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به این که برنامه‌هایی که ما در طول سال و برای نسل جوان داریم از دوره ابتدایی آغاز می‌شود و ما در پایگاه برای هر رده سنی برنامه داریم اظهار کرد: طرح جهاد تبیین و برگزاری نشست‌های بصیرتی از برنامه‌های شاخص پایگاه است که مفسران و مربیان مختلفی را دعوت کردیم جهت آگاهی بخشی به مادران خانواده و همچنین در این زمینه از روانشناسان مختلفی جهت روانشناسی مادر و فرزندان و در زمینه تحصیلی و همسرداری نیز از مربیانی در طب اسلامی و سنتی استفاده کردیم.

راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه مردم یاری برای کمک به اشتغال در محله اسلامی

محمدی با بیان اینکه یکی دیگر از طرح‌ها و برنامه‌هایی که داشتیم طرح شرف بود افزود: ما به عنوان یک ایرانی نیاز به یک جامعه پر شور و شعف داریم طرح شرف را که شبکه رسمی فعالین فرزندآوری است انتخاب کردیم این طرح از تولد امام رضا علیه‌السلام شروع شد و همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: ما همچنین به عنوان یک فعالیت، طرح بانوی کارآفرین را داریم که در این طرح بیشترین جذب مادران را داشتیم و حتی توانستیم یک نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی جهت شکستن تورم اقتصادی و همچنین دستاورد‌های بانوان منطقه خودمان برگزار کنیم.

راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه مردم یاری برای کمک به اشتغال در محله اسلامی

محمدی همچنین طرح دیگر پایگاه خود را طرح انوار هدایت معرفی کرد و اظهار داشت: به دلیل هتک حرمت به قرآن کریم این طرح را به شکل مسابقات مختلف برگزار کردیم و یکی دیگر از طرح‌های ما طرح حجاب و عفاف بود که در این طرح به عنوان یک دختر ایرانی - اسلامی، ترویج حجاب را به بهترین نحو از طریق برگزاری مسابقات حجاب و عفاف انجام دادیم.

فعال فرهنگی پایگاه بنت الرسول منتخب نمایشگاه طرح اسوه بابیان اینکه در حال حاضر باید نخبه فضای مجازی داشته باشیم گفت: رویکرد پایگاه‌های بسیج امروز از رویکرد آموزش نظامی فراتر رفته است و ما در فضای مجازی به نخبه بسیجی و نخبه علمی فضای مجازی نیاز داریم و کسانی را می‌خواهیم تربیت کنیم که نخبه فضای مجازی داشته باشیم نه الاف فضای مجازی. ما در ایتا کانال‌ها و گروه‌های مختلفی داریم و در حال محتوا سازی هستیم.

راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه مردم یاری برای کمک به اشتغال در محله اسلامی
وی ادامه داد: در زمینه طرح شجره طیبه صالحین نیز پنج حلقه فعال صالحین و چهار حلقه فعال درون پایگاهی داریم که همه‌ی این حلقه‌ها روز دوشنبه فعال هستند.

محمدی افزود: ما در روز شهادت حضرت رقیه نمایشنامه دردانه کربلا را اجرا کردیم که بالغ بر ۷۰ نفر از دختران ابتدایی ما سرود مدافع حرم را خواندند که بازخورد بسیار عالی داشت و یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها بود که مورد استقبال مردمی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پایگاه بنت الرسول بیرجند به صورت استانی اولین بار و به صورت پایگاهی دومین بار است که در این نمایشگاه شرکت می‌کند خاطرنشان کرد: از این گونه نمایشگاه‌ها برای فعالیت‌های آینده می‌توان ایده گرفت و برآیندی از نمایشگاه مورد استفاده جامعه هدف پایگاه‌های بسیج قرار گیرد و همه افرادی که در کسب موفقیت‌ها نقش آفرین بودند مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرند.

راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه مردم یاری برای کمک به اشتغال در محله اسلامی

فعال فرهنگی از پایگاه بنت الرسول بیرجند منتخب نمایشگاه طرح اسوه با بیان اینکه نمایشگاه پایگاه‌های اسوه بسیج می‌تواند برای دستگاه‌های اجرایی و مردم الگو باشد اظهار کرد: تشکیل صندوق مردم یاری نمونه‌ای از بهترین فعالیت در مسجد محله است که ما تشکیل دادیم در این صندوق نیازی نیست که شما حتما عضو یک پایگاه باشید و کمک به کارآفرینی به خانواده‌ها در محله است و ما بعد از اینکه جامعه و هدف مشخصی را در کنار خودمان داریم یک صندوق کاملا مردمی برایشان ایجاد کردیم و صرفا بر حسب اعتماد به آنان وام پرداخت می‌کنیم.

وی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و خطاب به سران استکبار و رژیم صهیونیستی گفت: به عنوان کسی که در پایگاه بسیج فعالیت می‌کنم ما پرچم را به دست نونهالان پایگاه دادیم اسرائیل باید بداند که کودک کشی هنر نیست و باید از نونهال بهشتی پایگاه بسیج بنت الرسول بترسد حریفش نونهالان بسیجی هستند.

راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه مردم یاری برای کمک به اشتغال در محله اسلامی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار