خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۱۵ مهر را به عنوان روز حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر را روز گرامیداشت کودکان و زنان فلسطینی و نسل‌کشی نامگذاری کردیم تا این حماسه و عظمت فلسطین و خون‌آشامی رژیم صهیونیستی در تاریخ بماند.
کد خبر: ۹۵۵۱۴۳۰
|
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، محمدمهدی اسماعیلی امروز (۱۳ آبان) در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان و گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی در بیرجند اظهار کرد: ۱۳ آبان یکی از ایام الله تاریخ انقلاب اسلامی است و کتاب قطور انقلاب اسلامی در این روز ورق خورده است و سه اتفاق مهم و تاریخی در آن ثبت و ضبط شده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: اتفاق اول به اوایل نهضت برمی‌گردد که امام راحل عظیم الشان در روز ۴ آبان سال ۱۳۴۳ در اعتراض به مصونیت قضایی اتباع امریکایی سخنرانی طوفانی فرمودند و اعلام کردند باید اعزای عمومی اعلام شود و بایستی بیرق‌های عزا در شهر‌ها به اهتزاز در بیاید چرا که استقلال ملت را فروختند و ایران را جزو مستعمرات امریکا کردند و عزت ایران و ارتش آن را فروختند.


وی با بیان اینکه از روز اول نهضت در کنار مبارزه استبداد داخلی و طاغوت پهلوی، مبارزه با استعمار خارجی و صهیونیست در صدر آرمان‌های نهضت اسلامی مردم ایران بوده، افزود: امام راحل عظیم الشان ما بخاطر اعتراض قرارداد ننگین و مصونیت قضایی امریکایی‌ها از کشورمان تبعید شده است.


اسماعیلی با اشاره به اینکه امام راحل ۱۵سال به دلیل مبارزه با امریکا تبعید شد، ادامه داد: مبارزه دوم ایام پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ که بههمین دلیل روز دانش‌آموز نام گرفته است. در این روز دانش‌آموزان شجاع تهرانی جلوی دانشگاه توسط عوامل رژیم خودفروخته پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و به همین دلیل امروز روز دانش‌آموز است و دانش‌آموزان عزیز ما در صحنه هستند؛ درست است که فاصله ۴۵ ساله وجود دارد، اما انقلابی‌ها نسل به نسل و سینه به سینه آرمان‌های خودشان را منتقل می‌کنند.


وی با بیان اینکه آرمان مبارزه با امریکا و مبارزه با صهیونیست نسل به نسل منتقل شده است، تصریح کرد: اتفاق سوم که انقلاب دوم نام گرفت مروبط به ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ در تسخیر لانه جاسوسی امریکا است که آن روز دانشجویان پیرو خط امام (ره) این احساس را در وجود خود با نگاهی به تاریخ انقلاب مبارزاتی در همه دنیا به دست آوردند که تنها جایی که در آن کودتا اتفاق نیفتاده فقط خود آمریکاست، چون آنجا سفارتخانه ندارد؛ هر جایی امریکا سفارتخانه دارد آنجا منشاء نیرنگ و نقش برای فروپاشی ملل مستقل است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران هنوز یکساله نشده بود که با آماج توطئه‌های امریکا و ارتباط با عناصر لیبرال و خود فروخته و تلاش برای انحراف انقلاب اسلامی از مسیر نورانی رو به رو شده بود که آن روز دانشجویان عزیز لانه جاسوسی امریکا را تصرف کردند و اگر امروز بعد از گذشت ۴۴ سال ما اینطور محکم برسر آرمان مبارزه با امریکای جهانخوار ایستاده‌ایم حاصل آن کار شجاعانه دانشجویان پیرو خط امام (ره) است.


اسماعیلی با بیان اینکه امروز جهان اسلام و همه آزادگان به خباثت امریکای جنایتکار پی بردند، یادآور شد: شاید آن روزی که پرچم مبارزه بلند شده بود تردید‌هایی در گوشه و کنار دیده و شنیده می‌شد که چرا خود را دچار مشکل می‌کنید و خود را با این ابرقدرت درگیر می‌کنید، با او کنار بیاید؛ اما امروز ساده‌لوح‌ترین افراد مجبور به سکوت هستندچون دارند می‌بینند و اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد تاریخ را شرمنده کرده است.


وی بیان کرد: رژیم خون‌آشام، وحشی، نژادپرست و کودک‌کش به همه آرمان‌ها و هستی یک ملت هجوم برده است و آن‌ها را به خاک و خون کشیده و با بمباران بیمارستان در یک شب نزدیک به هزار کودک را کشتند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه این رژیم به مدارس، مراکز خدمات رحمانی و هیچ جایی رحم نمی‌کند، گفت: کجایند مدعیان حقوق بشر و دستگاه‌های عریض و طویل بین‌المللی که برای یک موضوع کوچک به خط می‌شوند و همه نیروی خود را بکار می‌گیرند برای اینکه با ملت‌های مسلمان و آزادیخواه مبارزه کنند.


اسماعیلی با بیان اینکه جنایات هولناکی که در غزه اتفاق می‌افتد مصداق بازر نسل‌کشی است، ادامه داد: یبش از ۱۰ هزار نفر را در کمتر از ۳۰ روز به شهادت رساندند، اما ملت مبارز فلسطین و مردم غیور غزه در کنار هر شهیدی یک مبارز جدید با قامت بلند ایستاده است.


وی با تأکید بر اینکه بیداری و قیام خاصیت خون شهید است، تصریح کرد: این‌ها فکر می‌کنند با کشتن و جنایت می‌توانند قیام مردم فلسطین را خاموش کنند، اما این قیام شعله‌ورتر خواهد شد و حماسه‌های بزرگتر خلق خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه حماسه بزرگ ۱۵ مهرماه امسال یک حماسه بی‌نظیر بود، گفت: مردم فلسطین بیش از صد سال است که با صهیونیست‌ها درگیر هستند. از زمان صدور اعلامیه بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس روبای پیر در سال ۱۹۱۷ میلادی یعنی ۱۰۶ سال پیش صهیونیست‌ها از نقاط مختلف دنیا به سمت فلسطین سرازیر شدند. دولت بریتانیا که قیمومیت این سرزمین را به عهده داشت با سقاوت و مکر شروع به اسکان صهیونیست‌ها کرد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: اگرشما امروز با نام عزالدین قسام آشنا می‌شوید، بدانید این گروه قهرمان مبارزه با صهیونیست‌ها در دهه ۳۰ میلادی یعنی بیش از ۱۳ سال قبل از تاسیس این رژیم جعلی است. تا سال ۱۹۴۸ که با خروج بریتانیا یک دولت جعلی و نامشروع به نام اسرائیل متولد شد و ۷۵ سال است که جنایت می‌کند.


وی با بیان اینکه امروز مقاومت انقلابی در منطقه افتخار آفریده و خون حاج قاسم عزیز مایه سربلندی و طراوت مقاومت شده است، عنوان کرد: مسیر مبارزه با قوت ادامه پیدا خواهد کرد، دشمن صهیونیستی نفس‌های آخر را می‌کشد و آمریکای جنایتکار و همه به زودی مرگ این رژیم را به چشم خواهند دید.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شورای فرهنگ عمومی کشور روز ۱۵ مهر را به عنوان روز حماسه جوانان فلسطینی و ۲۵ مهر را روز گرامیداشت کودکان و زنان فلسطینی و نسل‌کشی نامگذاری کردیم تا این حماسه و عظمت فلسطین و خون‌آشامی رژیم صهیونیستی در تاریخ بماند.


اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه شاید دشمن این را دور ببیند، ولی ما نزدیک می‌بینیم به مجاهدان سرزمین قدس این بشارت را به نمایندگی از مردم می‌دهیم بایستید که خداوند پشت سر شماست، بیان کرد: به زودی نماز را به امامت رهبر عزیز انقلاب در بیت‌المقدس برپا خواهیم کرد.


وی عنوان کرد: ملت‌های مسلمان منطقه حزب‌الله لبنان، عراق، یمن، ایران، افغانستان، پاکستان و همه جهان اسلام پشت فلسطین است و این مسیر را با قدرت ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار