در دیدار و سرکشی از خانواده دو شهید ورزشکار دوران دفاع مقدس در شیراز تاکید شد:

حضور پررنگ سازمان بسیج ورزشکاران در کنگره بزرگ امیران، سرداران و 15هزار شهید فارس با معرفی شهدای ورزشکار فارس

مسئولان سازمان بسیج ورزشکاران استان و اداره ورزش وجوانان شهرستان شیراز همزمان با هفته دفاع مقدس، از خانواده دو شهید ورزشکار دوران دفاع مقدس در شیراز دیدار و تقدیر کردند.
کد خبر: ۹۵۴۲۸۷۱
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به همت کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز برنامه دیدار و تجلیل از خانواده شهید ورزشکار علیرضا جهانی فر (رشته شنا،غواصی. ورزش های رزمی) و شهید ورزشکار عبدالرسول نصیری (رشته فوتبال) با حضور شکرالله مسکویی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس. مهندس سیدکمال پاک فطرت سرپرست اداره ورزش وجوانان شهرستان شیراز،و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، دیدار و از رشادت ها و جانفشانی شهدای والامقام ورزشکار و خانواده های آن گلگون کفنان تجلیل بعمل آمد.

شکرالله مسکویی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس در این دیدار اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، آینه تمام نمای رشادت، مردانگی، شرافت و مردانگی دلاور مردان و شیرزنانی است که با دست خالی و با قدرت ایمان در مقابل دشمن تا چنگ و دندان مسلح ایستادند و با مقاومت بی نظیر خود دشمن را عقب راندند.

مسکویی تصریح کرد: ما وظیفه داریم سیره و سلوک و اهداف و آرمان های شهدای ورزشکار را برای نسل جدید ورزشکار اشاعه و تبیین کنیم و در این راستا در سازمان بسیج ورزشکاران استان دبیرخانه یادواره شهدای ورزشکاران استان آماده دریافت خاطرات، دست نوشته ها، آثار و البسه شهدای ورزشکاران خصوصا عکس و فیلم های با البسه ورزشی و احکام قهرمانی آن پهلوانان واقعی ملت ایران، جهت حضور پر رنگ شهدای ورزشکار استان در کنگره بزرگ امیران، سرداران و ۱۵۶۰۰شهید استان فارس در سال ۱۴۰۳ است.

سید کمال پاک فطرت سرپرست اداره ورزش وجوانان شهرستان شیراز هم در این بازدید از خانواده شهید عبدالرسول نصیری، خاطراتی از بازی های فوتبال این شهید ورزشکار در محله گلگوب شیراز بیان کرد و گفت: شهید نصیری از فوتبالیست های مطرح زمان خود در بازی های محلات شیراز بود.

مادر بزرگوار شهید ورزشکار عبدالرسول نصیری در خاطراتی از شهید نصیری گفت: رسول خیلی کوچک و شیرخوار بود، خواهرم از مکه برگشته بود و سفره روضه ابوالفضل گذاشته بود؛ آن زمان مثل الان نبود که هرجایی و هروقتی بشود مراسم روضه گرفت، در آن فضای معنوی روضه طوری گریه کردم که اشکهایم صورت رسول را که در سینه هایم مشغول شیر خوردن بود خیس کرده بود، خواهرم وقتی وضعیت من و صورت خیس رسول را دید گفت: این پسر وقف امام حسین و ابوالفضل است.

وی ادامه داد: رسول جوان شد، بزرگ شد، رعنا شد، دنیای ادب شد در دهه اول محرم همیشه هیاتی بود؛ جذب مسجد و روضه شد، وقتی جنگ شد رسول سرباز شد و به جبهه رفت، خیلی از بچه های محلی جبهه رفتند، چندتا از آنان شهید شدند.

به گزارش بسیج، در جریان دیدار و تجلیل از خانواده شهید ورزشکارعلیرضا جهانی فر (نوجوان بسیجی ۱۶ ساله) خواهر این شهید با ذکر خاطراتی از برادر شهیدش گفت:، علیرضا علاقه زیادی به ورزش شنا و ورزش های رزمی داشت و در عملیات کربلای ۴ بعنوان غواص در خط مقدم اروند رود شهید شد، تا ده سال جنازه علیرضا پیدا نشد و پس از ده سال به همراه اولین گروه شهدای تفحص شده غواص جنازه اش برگشت.

همچنین در دیدار و تجلیل مسئولان سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس و اداره ورزش وجوانان شهرستان شیراز که به همت کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز ترتیب داده شدا بود ،با اهدا لوح تقدیر دومین کنگره بزرگ شهدای ورزشکار کشور از سوی سردار غلامرضا سلیمانی فرماندهی نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تندیس ویژه یادواره شهدای ورزشکاران استان فارس و از خانواده معظم دو شهیدوالامقام ورزشکار شیرازی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار