به همت سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز انجام شد:

دیدار با سه خانواده شهید در ایام هفته دفاع مقدس

در سومین روز هفته دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام موسوی اصل مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه محمد رسول اله (ص) و سرگرد مباشری جانشین سپاه فوق با سه خانواده شهید در شمال غرب شیراز دیدار شد.
کد خبر: ۹۵۴۱۹۶۸
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در سومین روز هفته دفاع مقدس با حضور حجت‌ الاسلام موسوی اصل مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) و سرگرد مباشری جانشین سپاه فوق با سه خانواده شهید در شمال غرب شیراز دیدار کردند .

این دیدار صبح امروز سوم مهرماه در قالب رزمایش رهروان شهدا با سه خانواده شهیدان جلیل حسین پور فردی، عزت الله شمس الدینی و محسن نقدی در شهرک گلستان سرکشی و ودیدار به عمل آمد.

شهید عزت‌اله شمس‌الدینی سال چهل و هفت، هنگامی که بیست روز از شهریور گذشته بود، در سپیدان چشم به دنیا گشود. در بازار وکیل شروع به کار کرد. روزهای کار و تلاش از پی هم سپری می‌شدند؛ تا او به هیجده سالگی رسید، و برای خدمت سربازی خود را معرفی کرد. دوران آموزشی را در جهرم گذراند. و به منطقه‌ی جنگی فکه اعزام شد. میدان جنگ برای او علاوه بر نبرد با دشمن، میدان عشق و خدمت به انقلاب اسلامی نیز بود. و سرانجام در راه این آرمان‌ها، بیست و دوم تیر سال شصت و هفت در اثر اصابت تركش گلوله‌ی توپ به دیدار محبوب نائل شد.

شهید محسن نقدی در آخرین سفر به جبهه، دوست محسن برای هر دو نفرشان استخاره می‌گیرد که این آیه‌ می‌آید:
«اِنَّ اللّهَ اِشتَری مِنَ المُؤمِنینَ أنفُسَهُم و أموالَهُم بِأنَّ لَهُمُ الجَنّه یُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللّهِ فَیَقتُلونَ و یُقتَلونَ وَعداً علیه حقّاً فِی التَوراهِ و الإنجِیلِ وَ القُرآن وَ مَن أوفی بِعَهدِه مِنَ اللهِ فَاستَبشِروا بِبَیعِکُمُ الّذی بایَعتُم بِه و ذلِکَ هُوَ الفَوزُ العَظِیم»

محسن گفت: مادر، پس از این استخاره که در رابطه با شهادت است، خانوادۀ دوستم به او اجازه نمی‌دهند به جبهه برود. مادر گفت: خیلی بد کاری کردند! چرا سد راه این جوان شدند؟ مگر به راه بدی می‌خواهد برود؟ می‌خواهد در راه خدا جهاد کند، باید خوشحال باشند.

دیدار با سه خانواده شهید  در ایام هفته دفاع مقدس

به گفتۀ دوستانش، شبِ حمله قبل از عملیات باران شدیدی گرفت و تمام برادران خیس شدند. محسن با‌ این‌که هوا سرد بود تمام لباس‌هایش را شست و آب تهیه کرده و غسل شهادت کرد.

شهید جلیل حسین‌پور فردی، 8 اردیبهشت 1338 در شیراز به دنیا آمد. پدرش حسن، کارگر شرکت برق بود و مادرش سیمین خانم نام داشت. تا کلاس چهارم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. او از مبارزان فعال علیه حکومت پهلوی بود. در تظاهرات حضور داشت. در تکثیر و توزیع اعلامیه‌های امام خمینی نیز نقش مؤثری داشت. روز 22 بهمن 1357، مقابل شهربانی زادگاهش هنگام تظاهرات علیه حکومت پهلوی بر اثر اصابت گلوله به پهلو، شهید شد. مزار وی در آرامستان دارالرحمه شیراز قرار دارد.

دیدار با سه خانواده شهید  در ایام هفته دفاع مقدس

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار