نماینده، ولی فقیه در سپاه فجر فارس:

بار سنگین مسئولیت جهاد تبیین بیشتر بر عهده قشر خبرنگار است

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس گفت: عرصه‌ خبر و رسانه مسئولیتی بزرگ‌ بر عهده دارد و بار سنگین مسئولیت جهاد تبیین هم بر عهده این قشر است.
کد خبر: ۹۵۳۳۵۳۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام محمود محمودی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس در آیین بزرگداشت هفته خبرنگار که به همت سپاه فجر برگزار شد اظهار داشت: انسان در هر جایگاه که باشند، یک‌سیر حرکتی دارد و اگر‌جلوه انسانیت انسان غلبه کند، طبیعتاً سیر تکاملی به سمت پروردگار است.

وی، راه رسیدن به این هدف را اطاعت از دستورات خداوند دانست و تصریح کرد: بعید از دستورات نسبت به بعضی اقشار یا صنوف بیشتر است و برای رسیدن به اوج و تقوا، قدم اول تقوا و صداقت است.

حجت‌الاسلام محمودی زاده ادامه داد: عرصه‌ خبر و رسانه مسئولیتی بزرگ‌ بر عهده دارد و بار سنگین مسئولیت جهاد تبیین هم بر عهده این قشر است.

وی با بیان اینکه سرلوحه خبررسانی را در خادثه‌کربلا مشاهده می‌کنیم، حادثه کربلا را دو مرحله دانست و گفت: مرحله اول بر عهده حضرت اباعبدالله بود و در مرحله دوم بر عهده حضرت زینب و امام سجاد(ع) بود که اگر‌ مرحله دوم نبود، قطعا این‌ حادثه اینقدر‌ تاثیرگذار نبود که پس از قرن‌ها جوانان با تاسی به آن حادثه جان خود را فدا کنند.

در ادامه این مراسم، پهلوانیان، مدیرکل صداوسیمای فارس هم با بیان اینکه ایام اسارت آل‌الله، بیشتر ایام رسالت است، با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر شاه‌چراغ ، اظهار داشت: امنیت روانی به لطف خدا و زحمات خبرنگاران و فعالان رسانه در سطح استان و کشور اتفاق افتاد و روایت واقعی بیان شد.

بار سنگین مسئولیت جهاد تبیین هم بر عهده قشر خبرنگار است

وی با بیان اینکه این حادثه، باطل‌السحر دشمنان و معاندین خارجی بود، یادآور شد: با گذشت کمتر از ۴۰ روز از اعدام تروریست‌های حادثه قبل، اتفاق این هفته نشان داد که این خط تروریستی ادامه‌دار است و باید در مقابل آن ایستادگی کرد.

محمدحسین اسدی شهردار کلانشهر شیراز هم در ادامه این مراسم ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، اظهار داشت: رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسئولین است و قرن ۲۱ را عصر انفجار اطلاعات دانسته‌اند.

وی دنیا را نه دهکده جهانی، بلکه کلبه جهانی دانست و گفت: مردم در این عصر تشنه اطلاعات هستند و «چه خبر؟» در احوالپرسی روزانه، نشان از این‌مدعاست.

شهردار شیراز تصریح کرد: شهرداری بیش از ۲برابر نیروی انتظامی وظیفه بر عهده دارد و نیاز است که ارتباطی درست و منطقی میان تمام ذی نفعان برقرار باشد؛ پس اعتماد سازی زیربنای این کار است که مخدوش شده است.

بار سنگین مسئولیت جهاد تبیین هم بر عهده قشر خبرنگار است

اسدی با بیان اینکه برخی افراد بدیهیات را هم مورد انتقاد قرار می‌دهند، ادامه داد: ‌اعتمادسازی باید برگردد و این کار باید به صورت فنی و تخصصی باید انجام شود که این کار بر عهده رسانه‌هاست.

وی به خبرنگاران تاکید کرد: کارهایی که در شهرداری انجام می‌شود و موجب امیدآفرینی می‌شود را در اولویت فعالیت رسانه‌ای خود قرار دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار