خبرهای داغ:
شاهرود_جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود از احیا ۵ واحد تولیدی با اختصاص وام کارفرمایی به مبلغ ۵ میلیارد تومان با حمایت بسیج سازندگی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۰۲۸۶
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷

برگزاری رزمایش جهادگران ۳ در شاهرود/راه اندازی ۵ واحد راکد صنعتی به کمک بسیج سازندگی شاهرودبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدحسین میرکریمی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در نشست خبری برگزاری رزمایش جهادگران ۳ در اتاق جلسات بسیج سازندگی این ناحیه با گرامیداشت ایام ماه محرم، با اشاره به رسالت حضرت زینب و امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا در بحث ماندگاری نهضت با تبیین، افزود: رسانه‌ها در بحث ماندگاری می‌توانند اثرگذار باشد.
وی به رزمایش جهادگران فاطمی ۳ توسط قرارگاه محرومیت زدایی با محوریت بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال دو رزمایش جهادگران برگزار شده که یکی برای سال نو و دیگری در هفته بسیج سازندگی بصورت استانی و کشوری برگزار شده و رزمایش جهادگران فاطمی ۳ نیز به مناسبت سالروز دیدار رهبری با جهادگران کشور در دهم مرداد ماه سال ۱۳۹۵ به مدت ۱۰ روز در استان سمنان برگزار می‌شود.
جانشین سپاه ناحیه شاهرود شعار این رزمایش را (خدمت رسانی و اخلاق مداری) عنوان کرد و با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: از ۱۲۰۰ نفر ثبت کننده و اعتبار ۲۸ میلیارد تومان، تاکنون ۲۰ میلیارد تومان توسط کارآفرین جذب شده است که با همکاری فرمانداری و سازندگی و مربوط به تبصره ۱۶ دولت است که تکلیف به بسیج سازندگی شد و ۵ وام کارفرمایی به مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احیا واحد‌ها تعطیل و نیمه تعطیل اختصاص یافت که در این رزمایش آغاز به کار خواهند کرد.
وی به ساخت و ساز منازل مسکونی نیازمندان نیز اشاره کرد و افزود: در سه ماهه اول ۶ واحد مسکونی تحویل شده و این رزمایش نیز ۳ واحد مسکونی تحویل خواهد شد.
میرکریمی با بیان اینکه رزمایش جهادگران فاطمی ۳ از ۱۰ مرداد با برگزاری صبحگاه جهادی آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این رزمایش هر گروه جهادی به مدت سه روز انجام فعالیت خواهد کرد.
جانشین سپاه شاهرود با اشاره به فعالیت ۱۷۲ گروه جهادی در ۱۵۳ عرصه و ۱۲ کارگروه تخصصی، ادامه داد: در پروژه‌های جاده‌ای بیشترین اعتبار قیر رایگان در سطح استان را جذب کردیم و با حمایت فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی انجام شد و ادامه دار است و در حمایت از مساجد و حسینیه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و کلانتری‌های مناطق محروم ایزوگام رایگان در اختیار قرار داده شده است.
وی از تجلیل جهادگران، دیدار از خانواده شهدا و استمرار کمک‌های مومنانه در این رزمایش خبر داد و با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه با ارائه خدمات به قشر محروم و کم برخوردار و انعکاس به جامعه با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی، اضافه کرد: ایجاد فضای نمایشگاه موقت در بوستان‌های شهر برای ارائه کار‌های تولیدی و صنایع دستی و خانگی در دستور کار و پیگیری است.
میرکریمی ارائه قیر رایگان را در سال گذشته با همکاری دهیاری‌ها و توجه به جاده‌های بین مزارع و منتهی به گلزار شهدا عنوان کرد و با بیان اینکه از ابتدای اسفندماه سال گذشته نصب پنل خورشیدی در شهرستان شروع شده و تاکنون ۱۵ پنل به شبکه وصل شده و در این رزمایش نیز ۱۰ پنل دیگر وصل می‌شود، تصریح کرد: مسئول اجرای پنل‌ها که تفاهم نامه کشوری با همکاری بهزیستی و کمیته امداد و بسیج سازندگی و وزارت نیرو است، بسیج سازندگی است که نیروگاه‌های پنج کیلوواتی ایجاد می‌شود که ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد و وام بلند مدت با بهره ۴ درصد است و مزیت این تفاهم نامه این است که مقدار قیمت کیلو وات با مصرف آزاد متفاوت است و کمک به قشر آسیب پذیر جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد نیروگاه‌های خورشیدی استان را در شهرستان شاهرود اجرا کرده ایم، افزود: این نیروگاه‌های پنج کیلوواتی فضای ۴۰ متری می‌خواهد که روی پشت بام و حیاط منزل نصب و بهره بردای می‌شود.
جانشین سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان برای اجماع فعالیت‌های محرومیت زدایی و هم افزایی و خدمت بهتر به مردم محروم، گفت: در اعتبارات مشکلی نداشتیم و با توجه به ظرفیت شهرستان شاهرود اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و مناطق محروم در شهرستان و حاشیه شهر حمایت می‌شود ازمنابع سازمانی و ادارات مختلف نیز در راستای جذب اعتبارات محرومیت زداییباید فعال باشند.
وی قرارگاه منطقه‌ای محرومیت زدایی در استان را چهار قرارگاه برشمرد که یکی از آن‌ها در شهرستان شاهرود است و گفت: تجهیز و امکانات برای فعالیت‌های خدمت رسانی توسط این قرارگاه‌ها جذب می‌شود که اکنون یک بیل بک تخصیص یافته است.
میرکریمی به تسهیلات جذب شده محرومیت زدایی تاکید دوباره کرد و افزود: ۴۰ درصد تسهیلات جدید استان را در شهرستان تاکنون جذب کردیم و در سال ۱۴۰۰، ۶۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۶ را جذب کردیم که البته بنیاد علوی و برکت هم با توجه به فعالیت‌هایی که داشته اند جذب نمودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار