مراسم رونمایی از آیین نامه عفاف و حجاب در شهرستان ارسنجان برگزار شد

امام جمعه شهرستان ارسنجان در آئین رونمایی از آئین نامه حجاب و عفاف گفت: از مهمترین پیام های عاشورا زنده نگه داشتن فریضه حجاب و عفاف بوده و کربلا آموزگار این دو فریضه است.
کد خبر: ۹۵۲۹۸۱۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آئین رونمایی و تبیین شیوه نامه ترویج، نهادینه سازی، حفظ و پاسداری از حجاب و عفاف در شهرستان ارسنجان برگزار شد. 

حجت الاسلام بهرامی امام جمعه شهرستان ارسنجان در این مراسم، یکی از مهم ترین پیام عاشورا را زنده نگه داشتن عفاف و حجاب و کربلا را اموزگارشان دانست.     

وی در ادامه به لزوم پوشش و نگهداری حجاب با دستور امام حسین(ع)، انتخاب محل قرارگرفتن خیمه ها و حفر خندق به منظور صیانت از اهل  بیت را از مهمترین نمونه های پاسداشت حجاب و عفاف در کربلا اشاره کرد.                        

حجت الاسلام بهرامی، تحکیم بنیان خانواده را از مهم ترین فواید حجاب و عفاف دانست و اظهار داشت: بالا رفتن آمار طلاق، موالید نامشروع و افزایش سقط جنین از بارزترین مضرات بی حجابی در جامعه می باشد.                                   

  امام جمعه شهرستان ارسنجان در ادامه، تحلیلی بر امار ازدواج و طلاق در جامعه داشت و تصریح کرد: با توجه به داده های موجود کاهش آمار طلاق از طریق رفع آسیب های اجتماعی امکان پذیر است.  

سید اکبر کاظمی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان هم در این مراسم، یکی از مظاهر جامعه اسلامی را حجاب و عفاف دانست و تصریح کرد: حجاب و عفاف از مباحث مهم دین اسلام بوده و پوشش و حجاب زن سمبل و نمادی از اموزه های دینی  است.                  

وی، زن را از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی شایسته دانسته که از موقعیت و موهبت الهی برخوردار است و عده ای در ظاهر و به اشتباه حجاب را محدویت می دانند ولی طبق فرموده شهید مطهری حجاب محدویت نیست بلکه  مصونیت است.                                             

کاظمی در ادامه، حجاب را پوشش ظاهری و عفاف را پوشش باطنی دانست که هر دو مکمل یکدیگر هستند و رابطه مستقیمی با تحکیم بنیان خانواده دارند.  

به گزارش بسی،  از دیگر برنامه های این مراسم امضاء ایین نامه حجاب و عفاف و عزاداری سرور و سالار شهیدان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار