خبرهای داغ:
حجت الاسلام جلیلیان گفت: یکی از بحث‌های کلیدی که در قرآن و روایات ما مفصل مطرح شده و جای تأمل دارد عاقبت بخیری است.
کد خبر: ۹۵۲۸۱۴۳
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، در دومین روز از مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین شمس الله جلیلیان پیرامون مسئله عاقبت بخیری و راه های عاقبت بخیر شدن مطالبی را بیان نمود.

وی افزود: عمر انسان مجموع لحظات است و یکی از آن لحظات همان لحظه آخر و پایانی عمر انسان است. انسان باید تلاش کند که در آن لحظه در حالی باشد که دارای ایمان کامل باشد و اگر ذرّه ای کوتاهی و بی مبالاتی کند امکان دارد در همان لحظه شیطان ایمان را از انسان بگیرد و خدای ناکرده دلبسته به غیر خدا باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه معصومین (ع) نیز دغدغه عاقبت بخیری را داشتند افزود: همه این دغدغه را دارند که پایان کارشان نیک باشد و با ایمان از دنیا بروند، به همین جهت در روایات ائمه معصومین (ع) و توصیه آن بزرگواران به اصحاب خود دعاها و ذکرهایی را جهت عاقبت بخیر شدن بیان می داشتند.

حجت الاسلام جلیلیان خاطر نشان کرد: عاقبت بخیری یعنی کارها و فعالیت هایی که پایان خیر و خوشبختی را برای انسان به دنبال دارد. این همان اتصال به فیض و رحمت مطلق خداست. نقطه ای از قرب الهی که رضایت و خشنودی خدا از انسان را در پی دارد بنابراین نمونه بارز عاقبت بخیری قمر بنی هاشم، حضرت ابوالفضل العباس (ع) هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان کرمانشاه گفت: ارزش هر چیز به پایان آن کار است، لذا قرآن کریم و ائمه اطهار علیهم السلام، دائماً به پیروان خود راجع به سرانجام کار و عاقبت بخیری تذکر می دهند و توصیه می نمایند. چون عاقبت خوب و سرانجام نیک در تمامی امور به خصوص در پایان عمر بسیار مهم و ضروری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 175 سوره اعراف، نمونه عاقبت به شر بودن را بلعم باعورا ذکر کرد و عنوان کرد: در طول تاریخ افراد بیشماری بودند که خوب شروع کردند اما به نیکی و خیر تمام نکردند.

 

 

ارسال نظرات