خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت کارگری شهید برونسی سپاه ناحیه بقیه الله شیراز گفت: یکی از مشکلات عمده کارگران، طرح بیمه کارگری است که چندین سال است راکد مانده است.
کد خبر: ۹۵۲۳۵۶۶
|
۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

مهدی خوشرو، فرمانده حوزه مقاومت کارگری شهید برونسی سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در گفتگو با خبرنگار بسیج در شیراز اظهار داشت: کارگران، بخصوص کارگران ساختمانی از لحاظ اطلاعات و سواد پایین هستند، به همین دلیل عموما مورد هجمه قرار می گیرند و یکی از مشکلات عمده این قشر ضعیف، طرح بیمه کارگری است که چندین سال است راکد مانده است.

وی گفت: بسیج کارگری سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در همین راستا در ایام هفته کارگر با دعوت از آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز دعوت کرد تا ضمن شنیدن درد دلهای این قشر، در این مورد هم اقدامی بفرمایند.

خوشرو با تاکید بر اینکه کارگران افرادی باصفا و ساده و صمیمی هستند، تصریح کرد:  جامعه هدف حوزه ما بسیار زیاد است و حدود 85هزار نفر در انجمن کارگران ساختمانی عضو هستند و پایگاه های مقاومت ما از این افراد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه حوزه مقاومت کارگری شهید برونسی، از 6 پایگاه مقاومت تشکیل شده است، تصریح کرد: این تقسیم بندی بر اساس اصناف مختلف کارگری است و از آنجا که تعداد اعضای ما زیاد، و عمدتا کارگران روزمزد هستند، یکی از روند اصلی فعالیت ما، خدمات رسانی در قالب تهیه و توزیع بسته های است همچون معیشتی، فرهنگی، بهداشتی، لوازم التحریر، و سایر ملزوماتی که نیازمندی های خانوار را تشکیل می دهد.

خوشرو ادامه داد: در سال جاری تا کنون، سه مرحله توزیع بسته های کمک معیشتی میان این قشر توزیع شده است.

فرمانده حوزه مقاومت کارگری شهید برونسی سپاه ناحیه بقیه الله شیراز افزود: یکی دیگر از کارهایی که ما در این حوزه انجام می دهیم، ساخت یا مرمت منازل محرومین است که در قالب گروه های جهادی در بسیج سازندگی سپاه ناحیه بقیه الله انجام می شود؛ و یا اینکه افراد عضو این حوزه مقاومت را به گروه های جهادی که نیازمند کارگر یا بنا هستند، معرفی می کنیم، گاهی اوقات هم خودمان پروژه گرفته و به اتمام می رسانیم.

وی با اشاره به تشکیل هیئت میثم تمار در این حوزه مقاومت، از فعالیت های مختلف این هیئت در مراسم های مذهبی  خبر داد و گفت: از آنجا که میثم تمار خود، کارگر بوده، به همین دلیل اسم این هیئت به نام این یار مخلص امیرالمومنین نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها