خبرهای داغ:
باحضور استاندار فارس انجام شد:

رسیدگی به مشکلات ۱۰۰واحد صنعتی در میز خدمت شهرک صنعتی بزرگ شیراز

میز خدمت شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ریاست استاندار فارس برگزار و مسائل ومشکلات ۱۰۰واحد صنعتی بررسی و رسیدگی شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۰۴۲
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، میز خدمت شهرک صنعتی بزرگ شیراز به ریاست استاندار فارس برگزار و مسائل ومشکلات ۱۰۰واحد صنعتی بررسی و رسیدگی شد.

در این برنامه که مدیران کل ونمایندگان دستگاه های اجرایی استان نیز حضور داشتند ،مشکلات واحدهای صنعتی درحوزه های مختلف زیرساختی ،تامین منابع مالی وتسهیلات بانکی،دارایی ومالیات،بیمه تامین اجتماعی ،مشکلات مرتبط با تامین برق ،آب وگاز و مسائل حقوقی وساخت وساز بررسی و رسیدگی شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در این مراسم با بیان اینکه برنامه میز خدمت با دستور دکتر ایمانیه استاندار فارس از سال گذشته در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بصورت مستمر برگزارمی شود گفت:در این برنامه ها تاکنون مشکلات ۴۰۰واحد صنعتی و تولیدی رسیدگی و بررسی شده است.

سید مصطفی هاشمی افزود:برنامه های میز خدمت در راستای برنامه های دولت مردمی و به منظور ارتباط بیشتر و بدون واسطه مردم و مسولان و رفع مشکلات آنها انجام و در رفع مشکلات واحدهای صنعتی بسیار موثر بوده است.

وی اضافه کرد:برنامه میز خدمت در شهرک های صنعتی شهرستان های استان نیز در برنامه قرارگرفته و تاکنون در ۴شهرستان اقلید،استهبان،نی ریز و مرودشت انجام و در سایر شهرستان ها نیز تاپایان امسال برگزار می شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در ادامه از تدوین و اجرای برنامه تحولی باهدف توسعه و تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اعتبار حدود ۴۵۰میلیارد تومان خبر داد و گفت:در این برنامه تحولی ،ضرورت ها و نیازهای زیرساختی شهرک صنعتی بزرگ شیراز اولویت بندی و بر اساس برنامه عملیاتی و فنی در دستور کار این شرکت قرارگرفته است.

هاشمی با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز در توسعه صنعتی و اشتغال استان افزود:وجود حدود ۵۸درصد از قراردادها و واحدهای بهره بردار شهرک های صنعتی استان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بیانگر اهمیت راهبردی این شهرک صنعتی است و به تناسب آن توسعه و تکمیل زیرساخت ها در اولویت قراردارد.

وی تامین پایدار آب صنایع مستقر ،اجرای طرح ویژه نهضت آسفالت معابر و مسیر ورودی اصلی شهرک ، ساماندهی و رفع مشکلات زون کارگاهی ،اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب و نیز توسعه و بهسازی مسیرهای دسترسی به شهرک را از برنامه های مهم طرح تحولی اعلام کردکه در اولویت برنامه های امسال قراردارد‌.

هاشمی افزود: در بخش تامین آب قرارداد خرید انشعاب آب شرب با ظرفیت ۵۰لیتر برثانیه و بااعتبار ۶۰میلیارد تومان منعقد و خط انتقال تا ورودی شهرک صنعتی نیز اجرا و پیگیر تسریع در تکمیل طرح انتقال آب تا ورودی شهرک و وصل انشعاب از سوی دستگاه خدمات رسان هستیم .

وی افزود: با وصل انشعاب آب ،شاهد رفع مشکل تامین آب در شهرک صنعتی بزرگ شیراز خواهیم بود. 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین از برنامه شرکت شهرکهای صنعتی فارس برای اجرای طرح نهضت آسفالت معابر و مسیر اصلی ورودی به شهرک صنعتی خبر داد و گفت:در این زمینه نیز بررسی های فنی وکارشناسی انجام و به زودی پیمانکار طرح ،عملیات اجرایی را در سطح ۱۵۰هزارمتر مربع با اعتبار ۵۰میلیارد تومان آغاز خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با اشاره به لزوم بهسازی و ساماندهی مسیر اصلی ورودی شهرک صنعتی با هدف روانسازی عبور و مرور،افزایش ظرفیت تردد خودروها،بهبود ترافیک و ایمن سازی مسیر خبر داد و گفت:در این زمینه نیز علاوه بر تعیین مشاور جهت مطالعات بهسازی مسیر اصلی ، مکاتبات و پیگیری ها انجام و اجرای طرح نیز در برنامه قرارگرفته است.

هاشمی همچنین با اشاره به مشکلات واحدهای مستقر در زون کارگاهی و مطالبه به حق صنعتگران مستقر در آن گفت: طرح ویژه ساماندهی زون کارگاهی بااعتبار ۵۰میلیارد تومان باهدف تکمیل زیرساخت ها تهیه و اجرایی خواهدشد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین از اجرای مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ظرفیت تصفیه روزانه ۳۵۰۰مترمکعب و اعتبار ۱۰۰میلیارد تومان خبر داد و گفت:این طرح با هدف ارتقای ظرفیت تصفیه پساب واحدهای صنعتی و توجه به الزامات زیست محیطی اجرایی می شود.

وی همچنین از برنامه این شرکت برای احداث مسیر دوم دسترسی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز خبر داد وگفت:برای این طرح نیز بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به دستور وزیر نیرو برای اجرای پست سوم برق شهرک صنعتی باهدف تامین پایدار برق واحدها گفت:احداث این پست باظرفیت ۵۰مگاوات و پیش بینی اعتبار ۱۵۰میلیارد تومان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بسیج، در شهرک صنعتی بزرگ شیراز ۴۶۸۰قرارداد با متقاضیان و سرمایه‌گذاران منعقد و ۲۳۰۰واحد تولیدی، صنعتی، کارگاهی و صنفی با اشتغال ۲۵هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار