خبرهای داغ:
نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری جوانان و نیروی جوانی را سرمایه ای بسیار مهم عنوان کرد و گفت: باید تا آنجا که مسئولان توان دارند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.
کد خبر: ۹۵۲۱۶۴۶
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در  جمع تعدادی از سربازان سپاه ناحیه سمنان که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و هفته خانواده  در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید در برابر نعمت های الهی شاکر خداوند متعال باشد.

وی با اشاره به سه نعمت سلامتی بدن، دین و اخلاق گفت: اینها نعمت هایی هستند باید همواره با هم و در کنار هم باشند و یعنی هر فرد باید برخوردار از این سه نعمت باشد و این دعایی است که امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه آورده است و به خداوند متعال می فرماید خداوندا به فرزندانم بدنی سالم، دینی سالم و اخلاقی سالم عنایت کن.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نعمت شناسی یکی از راه های خداشناسی است، گفت: باید خدا را بشناسیم و راه آن این است که نعمت هایی که خداوند به ما اعطا کرده است را بشناسیم و قدردان آن باشیم.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه نعمت را خداوند به انسان داده است بنابراین منعم خداست گفت: سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگی است که کمتر فردی قدر آن را می داند و قدر امنیت را وقتی متوجه می شویم که محیط پیرامون ما ناامن شود یا قدر سلامتی را وقتی می فهمیم که مریض شویم در  حالی که نباید اینگونه باشد و باید در عین قرار داشتن در شرایط امن و سلامت جسم انسان قدردان این نعمت های بزرگ الهی باشد.

وی تصریح کرد: پس از شناخت نعمت ها باید انسان شکر آنها را به جای آورد و بدانیم همینکه بگویم خدایا شکرت کافی نیست ؛ مهم این است که انسان هر نعمتی را که دارد در جای خودش آن را مصرف کند برای مثال چشم را خداوند برای دیدن داده است نه چشم چرانی و آلوده کردن آن به گناه و یا زبان را برای گفتن سخن حق و ثواب داده است نه برای بیان حرف ناثواب و ناحق.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نعمت شناسی، شکر نعمت ها و بیان نعمت ها سه وظیفه مهم است که هر فردی باید آن را رعایت کند.

آیت الله شاهچراغی جوانان و نیروی جوانی را سرمایه ای بسیار مهم عنوان کرد و گفت: یکی از شرایط فراهم شدن ازدواج برای جوانان داشتن شغلی مناسب و مسکن است، بنابراین باید تا آنجا که مسئولان توان دارند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

در این دیدار حجت الاسلام سیدابوالفضل راسخی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان نیز حضور داشت و این دیدار را در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به فال نیک گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار