خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد؛

نکوداشت ۲۹۰ مین سالروز «مختومقلی فراغی» با حضور مهمانان داخلی و خارجی

قربانی از برگزاری نکوداشت ۲۹۰ مین سالروز «مختومقلی فراغی»، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن فردا (پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت) با حضور مهمانان داخلی و خارجی در روستای آق توقای مراوه تپه گلستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۳۱۱۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

نکوداشت ۲۹۰ مین سالروز «مختومقلی فراغی» با حضور مهمانان داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ جواد قربانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: نکوداشت 290 مین سالروز «مختومقلی فراغی»، دانشمند عارف و شاعر شهیر ایرانی ترکمن با شعار «مختومقلی فراغی؛ همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی» ساعت 14 فردا (پنجشنبه 28 اردیبهشت) با حضور مهمانان داخلی و خارجی در روستای آق توقای شهرستان مراوه تپه گلستان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: قرائت شعرخوانی ترکمن ها و فارس ها، اجرای سرود، موسیقی ترکمن، سخنرانی استاندار گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون وزیر فرهنگ ترکمنستان، رونمایی از کتاب، تجلیل از مختومقلی شناسان و اجرای ذکر خنجر از برنامه های این مراسم است.

وی ادامه داد: معاون وزیر فرهنگ ترکمنستان و حدود 40 نفر از مهمانان خارجی ترکمنستان امروز از طریق مرز اینچه برون وارد گلستان می شوند.

قربانی اظهارداشت: در راستای نکوداشت 290 مین سالروز «مختومقلی فراغی»، 16 برنامه در مدیرییت جدید ارشاد و تدابیر استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در 14 شهرستان برگزار شد.

وی، تبیین دیوان مختومقلی فراغی که شامل؛ مضامین اجتماعی، اخلاقی، ادبی، عرفانی، سیاسی و مردمی بوده را از اهداف برگزاری این نکوداشت ها بیان کرد و گفت: در برگزاری این مراسمات سعی شده تا نسل جوان با گنجینه های معنوی کشور آشنا شوند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: مختومقلی فراغی زبان و ادبیات ترکمن و آداب و رسوم و سنن و قوم شریف ترکمن است و آشنایی نسل جوان و نوجوان ما با گنجینه های معنوی خودشان چراغ راهی برای آینده کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی ارشاد گلستان در راستای برنامه های نکوداشت و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، از سال گذشته برگزاری چنین برنامه هایی را آغاز کرده و امسال نیز پیگیر تمهیدات و نشست های اولیه برای بزرگداشت و نکوداشت شاعر شهیر ترکمن «مسکین قلیچ» است که با همنکاری یکی از دانشگاه های استان برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار