خبرهای داغ:
عزم جدی گلستان برای اجرای طرح عفاف و حجاب؛

پلیس موظف به کنترل هنجار‌های اجتماعی است

سردار محمدسعید فاضل دادگر گفت: فراجا بر اساس مطالبات مردمی و ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی پلیس موظف به کنترل هنجار‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۹۵۰۶۵۳۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

پلیس موظف به کنترل هنجار‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سردار محمدسعید فاضل‌دادگر فرمانده انتظامی گلستان در گفتگو با خبرنگاران به اجرای طرح عفاف و حجاب در استان گلستان تأکید کرد و گفت: در مورد طرح عفاف‌و‌حجاب باید نکاتی را برای آگاهی بیشتر شهروندان به اطلاع آن‌ها برسانیم، برابر ابلاغیه جدید وزارت کشور و قوه قضائیه به فراجا بر اساس مطالبات مردمی و ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی پلیس موظف است به منظور کنترل هنجار‌های اجتماعی که نتیجه آن امنیت و آرامش روانی جامعه است اقدام کند.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: بر مبنای طرح جدید در صورتی کشف حجاب در خودرو برای بار نخست پیامک از سرشماری پلیس به مالک خودرو و اعلام هشدار به منظور رعایت هنجار‌های اجتماعی ارسال می‌شود در صورت اعتراض با کلیک بر روی لینک ارسالی می‌تواند اعتراض خود را اعلام و پلیس بدون قید و شرط در مرحله نخست می‌پذیرد.

فاضل‌دادگر تأکید کرد: برای بار دوم در صورت کشف حجاب مجدداً از طریق پیامک به مالک خودرو اعلام می‌شود که خودروی شما به مدت ۱۵ روز به صورت سیستمی توقیف می‌شود یعنی در طول مدت می‌توانند از خدمات اداری خودرو و نقل و انتقال آن استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که در طول ۱۵ روز تخلفی مشابه مرتکب نشود خودرو از توقیف به صورت سیستمی خارج خواهد شد اما برای بار سوم از طریق پیامک به مالک خودرو اطلاع داده می‌شود که خودروی شما توقیف شده و از تردد با ماشین خود خودداری و منتظر تماس ماموران پلیس بمانید.

این مقام مسئول یادآور شد: مامورین در نخستین فرصت با مالک تماس و با مشورت فرد یا خودرو در محل پارکینگ خودتان توقیف و قفل چرخ هوشمند‌زده م‌یشود و یا معرفی می‌شوید به یک پارکینگ و قبض آن را تحویل پلیس می‌دهید بدیهی است بعد از یک هفته پس از طی مراحل قانونی خودرو ترخیص خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها