خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان گلستان:

به برکت انقلاب، توانستیم تمام تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم/20 مورد اخذ رضایت برای محکومین به قصاص

دکتر حیدر آسیابی گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۹۴۹۰۷۳۱
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

به برکت انقلاب، توانستیم تمام تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم/20 مورد اخذ رضایت برای محکومین به قصاص

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ دکتر حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت دهه مبارک فجر گفت:  به برکت انقلاب، توانستیم تمام تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم، در تاریخ هیچ کشوری به اندازه ایران مورد تحریم های ظالمانه ابر قدرتها قرار نگرفته است اما با درایت مقام معظم رهبری این تهدید هم تبدیل به فرصت شد و این تحریم‌ها ما را به خود کفایی رسانده است.

وی افزود:  اگر وضعیت قبل از انقلاب را بررسی کنیم خیلی راحت میشود تشخیص داد که رفاه مردم قبل از انقلاب با الان قابل مقایسه نیست.

آسیابی اظهار داشت: میزان حضور زنان در عرصه های اجتماعی با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست و این یک دستاورد است.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: ظرف ده ماه گذشته تعداد ۲۹۷۲۷۰ فقره پرونده وارد و ۲۹۳۶۶۶ فقره پرونده خارج شده است و در ۱۸ حوزه قضایی در سطح استان بیش از ۲۹۳۰۰۰ فقره پرونده رسیدگی شده است.

وی تصریح کرد: در بحث ملاقات‌های مردمی در ده ماهه گذشته، رئیس کل ۳۲۸۱، دادستان مرکز استان ۴۵۴۶، روسای دادگستری ۱۸ حوزه قضایی ۲۲۳۷۱، دادستانها ۱۸۴۴۹ و مجموعا ۴۸۶۰۳ مورد ملاقات‌های مردمی انجام شده است از این حیث جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در استان ۱۱۰۰ واحد تولیدی داریم و در هر ماه حدود یک چهارم واحدهای تولیدی را سرکشی کرده ایم و ظرف یک سال و نیم بالغ بر ۵۰ سفر به شهرستانها را داشته ایم و جلساتی را برگزار کرده ایم. و ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی را هر کدام حداقل دو بار بازدید کرده ایم.
آسیابی گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌ها در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا ۴۵ روز، دادگاه‌های بخش ۶۹ روز، دادگاه‌های کیفری ۷۷ روز، دادگاه‌های حقوقی ۸۳ روز، دادگاه‌های تجدیدنظر ۸۸ روز و دادگاه انقلاب ۱۲۴ روز است.

مقام عالی قضایی استان بیان داشت: در حوزه اخذ رضایت نسبت به محکومیت قصاص از ابتدای سال تا کنون ۲۰ مورد بوده، در بحث آزادسازی زندانیان دیه در ده ماه گذشته ۲۲۵ زندانی مرد ، ۱۰زندانی زن و در مجموع ۲۳۵ زندانی از زندانهای استان آزاد شدند.

وی با اشاره به عفو اخیر مقام معظم رهبری در مورد محکومان حوادث اخیر گفت: به محض ابلاغ دستورالعمل، بازدیدی از زندان‌ها به عمل آمد و در این زمینه ۵۱۵ نفر از محکومان و متهمان حوادث اخیر استان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۸۰ نفر از متهمان و ۴۳۵ نفر محکومین هستند.

آسیابی اذعان داشت: ما در حوزه برخورد با متخلفین ۳۹ نفر کار چاق کن، باند شهود دروغین ۵ نفره که حدود ۹۰ نفر را ساماندهی کرده بودند و در محاکم قضایی شهادت دروغ می دادند، ۹ نفر از وکلای متخلف و مجموعا ۶۰ مورد برخورد توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان داشته ایم.
این مقام قضایی، برقراری ارتباط پیامکی مستقیم مردم گلستان با رئیس، دادستان و حفاظت اطلاعات دادگستری را از مهمترین اقدامات دادگستری استان برشمرد و گفت: شماره همراه ۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴ رئیس کل دادگستری و ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷ حفاظت اطلاعات دادگستری شماره‌های ارتباط پیامکی مستقیم هستند که هم استانی‌ها می توانند برای موارد گوناگون ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار