خبرهای داغ:

افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی درکمپ ترک اعتیاد بانوان در شیراز + عکس

کارگاه اقتصاد مقاومتی همیاران با مشارکت قرارگاه حضرت احمدبن موسی (ع) سپاه فجر آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۸۲۳۰۶
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، کارگاه اقتصاد مقاومتی همیاران با مشارکت قرارگاه حضرت احمدبن موسی(ع) سپاه فجر آغاز به کار کرد.

سرهنگ جمالی جانشین سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت زدایی احمدبن‌موسی در این برنامه اظهار داشت: برای گرفتار نشدن مجدد معتادین مطالعات زیادی انجام شده و راه‌اندازی کارگاههای اشتغالزایی از جمله مواردی است که در این راستا پیش‌بینی شده است تا شغل این افراد برای بازگشت به جامعه تضمین شود؛ و این حرکت را سپاه چندسالی است که آغاز کرده است.

وی گفت: اتفاقی که بخصوص در این کمپ بانوان افتاده است، بسیار فرح‌بخش است و برای ما تاسف‌بار بود که بانوانی که حضرت امام راحل از آنان به بزرگی یاد می‌کردند، به دام اعتیاد افتاده‌اند.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در این راستا غفلت کرده‌اند و باید این غفلت جبران شود، تصریح‌کرد: سپاه هم در این راستا فعالیت‌های خود را آغاز کرده و این کمپ، نمونه‌ای از فعالیت سپاه است.

افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی درکمپ ترک اعتیاد بانوان در شیراز + عکس

به گفته وی، دلیل عدم موفقیت در حل معضلات، علی‌رغم فعالیت دستگاه‌های مختلف، عدم هم افزایی است که پیشرفت و موفقیت این کمپ، به دلیل هم افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف با هم است.

وی تاکید کرد: ما اعلام می‌کنیم که هرکاری از دستمان برمی‌آید انجام می‌دهیم تا شاهد حضور معتادین متجاهر، بخصوص زنان، در شهر نباشیم.

سرهنگ مرتضوی نسب جانشین سپاه ثارالله شیراز هم اظهار داشت: قرارگاه محرومیت زدایی ناحیه ثارالله ۵ کارگاه اشتغالزایی را در سال جاری افتتاح کرده که در این راستا ۴۰۰میلیون تومان از قرارگاه احمدبن موسی و ۶۰۰میلیون به همت خیرین برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها هزینه شده است.

به گفته وی، این کارگاه از تیرماه شروع به کار کرده که با ۶دستگاه چرخ خیاطی و دو دستگاه سردوز در قالب تولید سرویس خواب فعالیت دارد.

خانم خوشرویی، مدیر کمپ ترک اعتیاد زنان همیاران هم در ادامه، با اشاره به اینکه این مجموعه از سال ۹۹شروع به فعالیت کرده ، سرپناه دادن به خانم‌هایی که معتادین متجاهر بوده یا مورد بی‌مهری قرار گرفتند از جمله اهداف تشکیل این کمپ بود.

افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی درکمپ ترک اعتیاد بانوان در شیراز + عکس

وی با بیان اینکه ۱۸نفر از خواهران ساکن در این مرکز مدارک‌مختلف فنی‌و حرفه‌ای گرفتند، تصریح کرد: با اهدای ۶دستگاه چرخ خیاطی، از طرف قرارگاه احمدبن موسی کارگاه اقتصاد مقاومتی کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: با در اختیار قرار دادن یک غرفه توسط قرارگاه احمدبن موسی در محل فلکه ولی‌عصر شیراز، تولیدات این مرکز به صورت حضوری در کنار فروش از طریق پیج فضای مجازی و سایت به فروش می‌رسد.

اثنی‌عشری، معاونت پیشگیری بهزیستی فارس هم در ادامه این برنامه گفت: در ایامی که مزین است به نام سردار دلها، این مکانی که سراسر خیر است قدم گذاشتیم و به یمن اسم سردار حاج قاسم، این کارگاه را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی گفت: معاونت پیشگیری بهزیستی بیش از دو دهه است که بحث ساماندهی معتادین را آغاز کرده و بیش از یک دهه است که با توجه به ضرورتی که خس شد، مراکز شبانه روزی کمپ‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: ۳کمپ اختصاصی بانوان در فارس داریم که یکی در داراب و دو‌کمپ در شیراز است.

افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی درکمپ ترک اعتیاد بانوان در شیراز + عکس

اثنی‌عشری با بیان اینکه در کنار آغاز درمان معتادین متجاهر یا مراجعه خود معتادین، مهمترین موضوع معتادین را جامعه‌پذیری و اشغال عنوان کرد و گفت: مراکز توانمندسازی مردان و زنان و نیز مراکز کاهش آسیب در راستای درمان راه‌اندازی شد.

وی، از همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، سپاه فجر، و نیروی انتظامی با سازمان بهزیستی در این راستا یاد کرد.

به گزارش بسیج، این کمپ ترک اعتیاد بانوان به همت خانواده خشرویی راه‌اندازی شد و تالار مجالس به کمپ تبدیل، و با همت این خانواده و همراهی قرارگاه احمدبن موسی سپاه فجر فارس به نتیجه رسید.

افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی درکمپ ترک اعتیاد بانوان در شیراز + عکس

 

افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی درکمپ ترک اعتیاد بانوان در شیراز + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار