خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

اولین جشن آبرسانی به ۱۰۰ روستا در استان فارس برگزار می‌شود

دکتر قزل سفلی گفت: به مناسبت هفته بسیج دومین رزمایش جهادگران فاطمی در دوازده عرصه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۲۰۶۲
|
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و برای تشریح خدمات شاخص بسیج سازندگی فارس به مردم گفتگویی با دکتر قزل سفلی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس داشته ایم که مشروح آن در ادامه خواهد آمد.

خبرگزاری بسیج: دکتر قزل سفلی درباره فعالیت های گروه های جهادی در هفته بسیج به اختصار توصیح دهید.

دکتر قزل سفلی: ابتدا هفته بسیج را به همه کسانی که دل در گرو نظام دارند تبریک می گویم، به مناسبت هفته بسیج دومین رزمایش جهادگران فاطمی در دوازده عرصه از جمله عمرانی، آبرسانی، پزشکی، مسکن محرومین و ... با حضور ۱۵۰۰ گروه جهادی در راستای ارائه خدمات به اقشار محروم در سراسر استان فارس برگزار می شود.

خبرگزاری بسیج: آخرین وضعیت طرح راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در استان فارس چگونه است؟

دکتر قزل سفلی: راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی با هدف توانمندسازی و تسهیل گری مردم در حوزه اشتغال و همچنین کمک به دریافت مجوز و بهبود معیشت خانواده هاست، در کنار این ها ارائه تسهیلات به کارآفرینان با تمرکز ویژه بر مشاغل دانش بنیان است.

خبرگزاری بسیج: در مورد طرح احداث نیروگاه های خورشیدی در استان فارس و نقش بسیج سازندگی توصیح دهید.

دکتر قزل سفلی: اجرای این طرح همزمان با ایام هفته بسیج آغاز شده که براساس آن احداث ۵ هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات در مناطق محروم فارس احداث می شوند.

خبرگزاری بسیج: اهداف و مزایای این طرح چیست؟

دکتر قزل سفلی: بحث انرژی های تجدیدپذیر پذیر و پاک یک مسئله با اهمیت برای کشور است، طی این طرح در یکسال ۴۴ مگاوات برق تولید می شود که خود موجب صرفه جویی ۹ میلیون لیتری در آب نیز خواهد بود، از سوی دیگر این نیروگاه ها یک منبع درآمد مناسب برای خانواده ها و اقشار محروم نیز خواهند بود.

خبرگزاری بسیج: آخرین تحولات مربوط به طرح جهاد آبرسانی در استان فارس را توضیح دهید.

دکتر قزل سفلی: این طرح پیشرفت بسیار خوبی داشته و هدف آن آبرسانی به ۳۷۲ روستای محروم استان فارس است، امیدواریم در روزهای انتهایی هفته بسیج اولین جشن آبرسانی به ۱۰۰ روستای استان فارس را برگزار کنیم.

خبرگزاری بسیج: دکتر قزل سفلی در انتهای گفتگو اگر مطلبی باقی مانده مطرح کنید.

دکتر قزل سفلی: بمناسبت هفته بسیج و در راستای قدردانی از بسیجیان، اجتماع طلایه داران اقتصاد مقاومتی با شعار خدمت برای مردم و حضور کارآفرینان و فعالان این عرصه برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار