مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درگفتگو با بسیج:

جهاد تبیین حضرت زینب(س) موجب ماندگاری قیام کربلا شد/ جهاد تبیین نیازمند گفتمان سازی در جامعه است

ساری-زارع با اشاره به اینکه جهاد تبیین در صدر اسلام توسط پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) مورد توجه قرار گرفته بود، افزود:جهاد تبیین حضرت زینب (س) موجب ماندگاری قیام کربلا شد.
کد خبر: ۹۴۱۶۲۹۲
|
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار بسیج در ساری، ضمن تسلیت رحلت پیام آور نهضت کربلا حضرت زینب کبری (س) با اشاره به جهاد تبیین، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیات اخیر به مسئله جهاد تبیین تاکید فرموند که امروزه یکی از خلا‌های موجود درجامعه اسلامی جهاد تبیین است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه جهاد تبیین در صدر اسلام توسط پیامبر اعظم (ص) و امیرالمومنین علی (ع)  و ائمه اطهار (ع) مورد توجه قرار گرفته بود، افزود: همچنین حضرت زینب کبری (س) نسبت به جهاد تبیین نگاه ویژه داشتند و همین جهاد تبیین موجب ماندگاری قیام کربلا شد.

زارع در بخش دیگری از سخنان خود با تاکیدبر اینکه با توجه به شرایط ایران در منطقه و نیز مسئله مذاکرات، بیش ازهر زمان دیگری نیاز به جهاد تبیین داریم، ادامه داد:جهاد تبیین باید هنرمندانه و با نگاه و با ابزاری باشد که بتوان به نسل جوان انتقال داد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب در کشور به وجود آمده و دستاورد‌های بسیار بزرگی که در حوزه ها‌ی مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و .. وجود دارد راباید به زبان رسانه و با زبان هنر به نسل جوان منتقل کنیم.

زارع با تاکید بر اینکه جهاد تبیین باعث از بین بردن ناامیدی و یاس در برخی از مواردی که در جامعه بوجودآمده، می‌شود، گفت: گفتمان سازی جهاد تبیین  باعث بصیرت افزایی در جامعه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران، با اشاره به اینکه میدان داران جهاد تبیین باید جوانان باشند، خاطرنشان کرد: جهاد تبیین باید به دور از هرگونه اختلاف و بداخلاقی باشد و افکار عمومی را به سمت اتفاقات خوب جامعه سوق داد.

وی در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که جوانانی که در حوزه‌های مختلف پرچمدار هستند میتوانند در جهاد تبیین هم موفق عمل کنند، اضافه کرد: دنیا باید بداند امروزه ایران اسلامی سرآمد کشور‌های منطقه و جهان است و بعنوان یک کشور الگو در جهان اسلام شناخته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها