خبرهای داغ:
فرمانده سپاه فجر فارس:

شهرستان کازرون فراتر از جغرافیای خودش نقش آفرینی کرده است

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در مراسم بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون، از کازرون به عنوان شهری یاد کرد که همیشه در تاریخ نقش داشته و مؤثر بوده است.
کد خبر: ۹۴۰۲۲۲۸
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در مراسم بزرگداشت تاریخ معاصر شهرستان کازرون با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، خصوصا 1300 شهید والامقام شهرستان کازرون، از شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت از کازرون به عنوان شهری یاد کرد که همیشه در تاریخ نقش داشته و مؤثر بوده است.
فرمانده سپاه فجر ضمن بیان رشادتهای رزمندگان کازرونی در دوران دفاع مقدس گفت: شهرستان کازرون در عملیات کربلای 4 با تقدیم 83 شهید که نامشان برای همیشه در تاریخ جادوانه است، برگ زرین و پرافتخاری در تقویم دفاع مقدس به نام خود ثبت نمود.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 17 در منطقه جنوب اظهار داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی
دارای اقتدار است و نه تنها تهدید را پاسخ می دهد، بلکه توان این را دارد که تهدید را عملی کند.
سردار بوعلی تصریح کرد: افتخار شهرستان کازرون این است که همیشه هرچه خواسته برای دیگران بوده و به دفاع از مرز و بوم در جای جای این سرزمین پرداخته است.
وی افزود: نقش آفرینی کازرون در تمامی ابعاد امنیتی، دفاعی، فرهنگی، محرومیت زدایی و... در هر عرصه ای، فراتر از جغرافیای خودش بوده و این مسأله را به خوبی در تاریخ این شهرستان شاهدیم.
فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: امروز به یاد ناصردیوان، سردار پرافتخار، مسلمان و غیرتمندی که به فتوای مجتهد و مرجع تقلید زمان خودش، سپاهی فراهم آورد و به نام دین و به نام اسلام به مبارزه با استکبار برخاست گرد هم آمده ایم. سرداری که اولین دغدغه خویش را تصرف بوشهر دانست و دغدغه استقلال کشور را داشت.
وی با بیان اینکه مردم شهرستان کازرون از دیرباز در مقابل بیگانگان ایستادگی کرده اند، تصریح داشت: در زمان دفاع مقدس نیز مردم این شهرستان حماسه آفریدند و به پاس دلاوریهای رزمندگان کازرون، خیابانی در سوسنگرد به نام این دیار نامگذاری شده است که از افتخارات کازرون است.
سردار بوعلی یادآور شد:اجازه ندهید کازرون را در کازرون خلاصه کنند، کازرون برای همه ملت ایران، اسلام و مسلمانان است و برای همیشه تاریخ، سربلند است.
فرمانده سپاه فجر فارس به بیان جملاتی از ناصردیوان پرداخت و اشاره داشت: این سردار بزرگ فرمودند؛ ما به موجب تعالیم اسلامی باید با قوای کفر جهاد کرده و از تسلط ملحدین به مردم مسلمان جلوگیری به عمل آوریم».
وی خاطر نشان کرد: این سردار رشید دیار کازرون بیان کرده «من هدفی جز استقلال و عظمت وطن ندارم و با هر کسی که با ایران دشمن باشد و در جهت مخالفت مصاح ما گام بردارد، مبارزه خواهم کرد و تا جان در بدن دارم، جانبازی خواهم کرد و با دشمنان ایران، انبازی نخواهم جست».
وی، حماسه آفرینی ناصردیوان را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: این عملی است که منطبق بر تمام باورهای دینی است و جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار