خبرهای داغ:
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد

چالش جدی طرح جامع شهری همدان بدون مطالعات اقتصادی

همدان-رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به طرح جامع شهر همدان گفت: در صورت عدم وجود مطالعات اقتصادی و مالی واقعی، تحقق‌پذیری طرح‌ها با چالش جدی مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۰۲۲۲۴
|
۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید شهابی‌نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح جامع شهر همدان یکی از مسائل با اهمیتی است که این روزها دغدغه مردم و مسئولان شهر و استان است، اظهار داشت: در شرح خدمات طرح جامع یکی از بخش‌های که باید توسط شرکت مشاور تهیه و ارائه شود، مطالعات اقتصادی و مالی است.

وی با اشاره به ابلاغ و اجرای طرح جامع گفت: این طرح خلاءها و نواقص بسیار بالایی دارد به طور خلاصه مطالعات مذکور نشان می‌دهد اجرای این طرح چقدر برای مدیریت شهری، دستگاه‌های دولتی و.... هزینه ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان داشت: یکی از ایرادات اساسی طرح جامع که توسط متخصصان و برخی اعضای شورای شهر مطرح شده مطالعات اقتصادی آن است و جالب اینکه مشاور در جلسه‌ای ارائه آن را از وظایف خود نمی‌دانست و با ارائه شرح خدمات مشخص شد که باید مطالعات مذکور را ارائه دهد، البته نظر مشاور این است که پس از تصویب طرح این مطالعات ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: از سویی در صورت عدم وجود مطالعات اقتصادی و مالی واقعی، تحقق‌پذیری طرح‌ها با چالش جدی مواجه خواهد شد همچنین تجربه هم نشان داده عدم لحاظ مولفه‌های اقتصادی در طرح‌های توسعه و عمران در بسیاری از شهرها تحقق این طرح‌ها را به زیر ۲۰ درصد رسانده است.

شهابی‌نیا ابراز کرد: یکی دیگر از نواقص این طرح آن است که پروژه‌ای را طراحی و تصویب کنیم بدون مشخص شدن هزینه آن؛ و حتی برخی مسئولین معتقدند این موضوع در قرارداد منعقد شده اما انجام نمی‌شود.

به گفته وی با طرح چند سوال می‌توان به نواقص طرح جامع پی برد؛ اگر قرار است کاری انجام نشود چرا در متن قرارداد ذکر شده؟ اگر طرح مذکور قرار است بدون توجه به مطالعات اقتصادی و مالی ارائه شود دیگر این طرح جامع نیست؟ 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار