خبرهای داغ:
رئیس صمت گلستان خبرداد

عرضه روغن خوراکی در ۱۳۰ نقطه گرگان/۷۵ درصد تعهد صادرات محقق شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ۱۳۰ میلیون دلار صادرات برای صمت گلستان در سال ۹۹ تکلیف شده بود که تا پایان دی ماه، ۷۵ درصد آن محقق شده است.
کد خبر: ۹۳۱۵۴۱۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان، حسین طلوعیان شامگاه چهارشنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: تکلیف سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ایجاد اشتغال ۹ هزار و ۳۰۰ شغل بود که در ۱۰ ماهه امسال هشت هزار و ۸۴۸ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت و ۹۵ درصد تعهد محقق شده است.

وی با اشاره به برنامه های توسعه صادرات، گفت: عمده صادرات استان به ۱۵ کشور همسایه و کشورهای هند، چین، سوریه و لبنان است.

طلوعیان بیان کرد: تا پایان سال ۱۳۰ میلیون دلار صادرات برای صمت گلستان تکلیف شده بود که تا پایان دی ماه، حدود ۸۸.۵ میلیون دلار صادرات داشتیم و ۷۵ درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره محدودیت هایی کرونا و بسته شدن مرز ترکمنستان، گفت: با توجه به این شرایط رقم های پیش بینی محقق نشده اما امیدواریم تا پایان سال به این عدد برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص پرداخت تسهیلات هم گفت: در ۱۰ ماهه امسال هزار و ۳۷۸ پرونده با رقم سه هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که تاکنون ۴۲۰ طرح به بانک معرفی شده و از این میزان ۷۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است و رتبه سوم را در کشور داریم.

طلوعیان اظهارکرد: در تسهیلات نوسازی و بازسازی ۹۴۳ میلیارد تومان مصوبه داریم که تاکنون ۱۶۱ میلیارد تومان پرداخت شده و رتبه سوم را در پرداخت این سرفصل داریم.

وی بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۸ هم تاکنون از ۷۲۱ میلیارد تومان مصوبه ۲۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده و جایگاه پانزدهم را در کشور داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت در خصوص توزیع تخم مرغ هم گفت: ۵۰ تن تخم مرغ مردمی و ۱۴ تن تخم مرغ سهمیه روزانه بخش صنف و صنعت در استان گلستان بوده که توسط تولیدکنندگان استان تامین و با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی گفت: در حال حاضر مشکل تخم مرغ در بخش توزیع و نظارت است که با توجه با هماهنگی های بعمل آمده با قرارگاه ۱۷ ربیع و بسیج اصناف تلاش کردیم مشکلات کمتری داشته باشیم.

طلوعیان بیان کرد: میزان توزیع روغن با سرانه مصرف مردم و اصناف متفاوت است.

وی با بیان اینکه در حوزه اصناف محدودیت هایی وجود دارد، گفت: آن چیزی که مردم گرفتار آن خریدهای هیجانی است و مشکل فرهنگی در این زمینه وجود دارد.

طلوعیان ادامه داد: مراکز عرضه روغن در شهرها مشخص است که به عنوان مثال در گرگان ۱۳۰ نقطه برای توزیع روغن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها