فاطمه اسدزاده
رئیس مجمع نمایندگان فارس:

تعهدات وزارت صمت در قبال استان فارس اجرا شود

رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: استان فارس ملقب به صنعت خاموش است و از وزیر صمت انتظار می‌رود تعهدات قبلی این وزارتخانه در قبال فارس را نیز عملیاتی کند.
کد خبر: ۹۲۸۲۴۲۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین سفر استانی خود به استان فارس سفر کرد. وی در این سفر دیداری با مجمع نمایندگان استان فارس داشت که در این جلسه نمایندگان خواستار ادای دین وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان فارس شدند.

این دیدار که پیش از ظهر امروز صورت گرفت و ابراهیم عزیزی، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در این دیدار با اشاره به ظرفیت استان در حوزه صنعت و معادن اظهار داشت: با وجود این ظرفیت‌ها استان فارس در این حوزه با گرفتاری‌ها و مشکلاتی روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه استان فارس به اشتباه استان برخوردار نامیده شده است، گفت: واقعیت و حقیقت چیز دیگری است چراکه در این استان واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل زیادی وجود دارد که مشکلات زیادی را برای استان به وجود آورده است.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از معادن استان فارس غیرفعال شدند، افزود: توجه به این مسائل نشان می‌دهد که عمق مشکلات و نیازهای استان فارس تا چه اندازه است و آیا اطلاق استان برخوردار به فارس درست است یا خیر؟

نماینده مردم شیراز و زرقان با اشاره به آمار واحدهای صنعتی استان بیان کرد: براساس آمار مطرح شده از سوی سازمان صمت استان فارس 3 هزار و 968 واحد صنعتی در استان فارس وجود دارد که 800 واحد آن غیرفعال است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه انتظار ما از وزیر صمت فعال کردن این واحدها است، تصریح کرد: ما خواستار توزیع عادلانه منابع در کشور هستیم و استان فارس نیز باید در این عرصه مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه معادن بزرگی در فارس وجود دارد که حبس شده و باید در چرخه تولید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: وارد مدار تولید شدن این معادن نه تنها نیازهای استان بلکه نیازهای کشور را نیز حل می‌کند.

عزیزی بیان کرد: با اعمال زیرساخت‌های حمل‌ونقلی از جمله زیرساخت‌های ریلی می‌توان جهش خوبی را در صنعت استان فارس شاهد باشیم و از وزیر صمت انتظار می‌رود تعهدات قبلی این وزارتخانه در قبال فارس را نیز عملیاتی کند چراکه بسیاری از آن تعهدات هنوز منتج به نتیجه نشده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان همچنین به کارخانه‌های تعطیل شده استان فارس در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: استان فارس ملقب به صنعت خاموش است و با این حجم بزرگ تعطیلی کارخانه‌ها، وزارت صمت دین بزرگی به مردم استان دارد که با فعال کردن آنها باید ادا شود.

لازم به ذکر است که دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس، همچنین حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس از دیگر برنامه‌های رزم حسینی به استان فارس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار