استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب اسلامی ایران مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت مهدی است

استاد حوزه و دانشگاه در جلسه اخلاق کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، انقلاب اسلامی ایران را مقدمه ای برای انقلاب جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دانست.
کد خبر: ۸۷۸۹۸۷۹
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا نورمحمدی، در جلسه اخلاق کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام که در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد، به تشریح ویژگی های عصر مهدویت و الزامات انتظار فرج پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین نورمحمدی، ابتدا با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم بر ضرورت انجام کارها برای رضا خدا، گفت:‌ لازمه هرکاری این است که تنها برای رضا خدا انجام شود، تا بتواند انسان را به مراتب والای معنوی سوق دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه، افزود: عبادت و آزمایش، دو مؤلفه برای رسیدن انسان به سکوی پرش هستند.

وی، گفت: خداوند متعال در آیه شریفه 56سوره مبارکه ذاریات، می فرمایند: " وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِيَعْبُدُونِ"، یعنی؛ و جنّ و انس را نيافريدم جز براى آنكه مرا بپرستند.

حجت الاسلام والمسلمین نورمحمدی، تصریح کرد: در این آیه خداوند هدف از خلقت انسان و جن را عبودیت عنوان کرده و سؤالی که در اینجا به ذهن می آید این است که منظور از عبودیت چیست؟ و آیا عبودیت تنها انجام مراسماتی مانند روزه، نماز و رکوع و سجود و... است ؟

استاد حوزه و دانشگاه، تأکید کرد: عبد به فردی می گویند که سرتا پا متعلق به معبود باشد و اراده، خواست و رفتار و کردار و نیتش نیز برای رضای خالق قادر متعال باشد و هیچ کاری را انجام ندهد مگر برای رسیدن به قرب خداوند.

وی، آزمایش و امتحان الهی و سربلند بیرون آمدن از آن را از دیگر مؤلفه های رسیدن به سکوی پرش معنوی و نیل به تکامل انسان دانست و افزود: تمام انبیاء الهی و بزرگان دین به گونه ای در آزمایشات الهی مورد امتحان قرار گرفته و موفق شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین نورمحمدی،‌قربانی حضرت اسماعیل توسط حضرت ابراهیم، تسلیم حضرت سلیمان در برابر اراده خدا با وجود در اختیار داشتن مُلک و هستی، صبر حضرت ایوب نبی و ... را مصادیق امتحان انبیاء دانست و گذشتن از هستی، جان و مال و اهلبیت امام حسین علیه السلام در کربلا را از دیگر نمونه های امتحان الهی و کار برای رضای خدا برشمرد.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه در نزدیکی های انقلاب امید به پیروزی نداشتیم،‌اما دیدیم که یک مرتبه اتفاق افتاد، گفت: باید خودمان را آماده پذیرش کنیم و دیگران را هم به این راه بکشانیم تا برای انتظار فرج مهیا شوند،‌و ان شاءالله یکی از یاران حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی ایران را مقدمه عصر ظهور و انقلاب جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دانست و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، بهترین و بالاترین عبادات را انتظار فرج عنوان کرد.

وی، تأکید کرد: اگر می خواهیم از یاران امام زمان و صاحب و مالک زمین باشیم، باید در زمره صالحان قراربگیریم و انتظار فرج بکشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نورمحمدی، در پایان به امامت رسیدن حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را بزرگ ترین عید بعد از غدیر خم دانست و فرارسیدن عید ولادت حضرت محمد سلام الله علیها و امام حسن مجتبی علیه السلام در ماه ربیع الاول را تبریک گفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار