خبرهای داغ:
استاندار گلستان:

توجه به سیره شهدا یک مسئله مهم در تدوین تاریخ ایثارگران است

استاندار گلستان گفت: یک مسئله مهم و اساسی در تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان توجه به سیره و روح ایثارگری است و باید سیره شهدا در این طرح برجسته شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۴۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، دکترحسن صادقلو در نشست هیئت امنای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان با بیان اینکه موضوع شهدا و ایثارگران یک موضوع استثنایی است، اظهار کرد: برای جمع آوری تاریخ شفاهی باید کار علمی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: تدوین تاریخ شفاهی شهدا با اقدامات علمی و پژوهش دانشگاهی فاصله دارد و نیاز است از فرمت‎های دانشگاهی برای تدوین تاریخ شفاهی ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بهره‎بجوییم.

استاندار گلستان ابراز داشت: یک مسئله مهم و اساسی در تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان توجه به سیره و روح ایثارگری است و باید سیره شهدا در این طرح برجسته شود.

صادقلو بیان داشت: در تدوین تاریخ شهدا باید به مسائلی چون روح عمل، خلوص، رفتار و منش، ایثار رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس توجه داشت تا خروجی بدست آمده یک خروجی قابل قبول باشد.

وی با بین اینکه دو محور شرح اقدام و عملیات و سیره شهدا باید در تدوین تاریخ شفاهی ایثارگران مورد توجه قرار بگیرد افزود: مشکلات اقتصادی استان بر کسی پوشیده نیست و در دوره مدیریت ما به عنوان یک وظیفه اخلاقی و هویت بخش حفاظت از میراث بزرگان یک امر ضروری است.

استاندار گلستان با بیان اینکه برای تدوین تاریخ شفاهی نیاز به کمک‎های ملی است، افزود: استانداری گلستان دو سوم اعتبار و هزینه مورد نیاز در خصوص تدوین 60  تاریخ شفاهی ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را متقبل می‎شود و یک سوم هزینه نیز باید از طریق حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس تامین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها