خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیر حج و زیارت استان سمنان از اعزام ۹ کاروان به حج تمتع از استان سمنان به استعداد یکهزار و ۱۳۰ نفر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۶۵۸۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

اعزام ۹ کاروان به حج تمتع از استان سمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، قدرت الله چتری مدیر حج و زیارت استان سمنان در همایش حجاج بیت الله الحرام استان سمنان با عنوان (مسافران قبله) در سالن آمفی تئاتر شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی شاهرود اظهار کرد: از استان ۹ کاروان شامل چهار کاروان از شهرستان شاهرود به استعداد ۵۲۰ نفر، ۲ کاروان از هر یک از شهرستان‌های دامغان و سمنان و یک کاروان از گرمسار به حج تمتع ۱۴۰۳ تشرف می‌یابند.
وی با بیان اینکه ۵۶ درصد ثبت‌نام کنندگان حج تمتع از استان سمنان بانوان و ۴۴ درصد آقایان هستند، افزود: ۶۰ درصد مدیران کاروان‌های این استان را امسال جوانان تشکیل می‌دهند.
مدیر حج و زیارت استان سمنان عنوان کرد: حجاج امسال رده سنی ۵۶ سال به بالا دارند و کم‌سن‌ترین زائر ۲۳ ساله و مسن‌ترین ۸۴ ساله است.
چتری گفت: پرواز حجاج استان سمنان از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران برنامه‌ریزی شده است و یکهزار و ۱۳۰ نفر از این استان به حج تمتع اعزام می‌شوند.
وی تاکید کرد: نخستین کاروان از شهر سمنان ۲۵ اردیبشهت و آخرین کاروان این استان نیز ۱۵ خرداد از این شهر برای اعزام به تمتع امسال راهی فرودگاه امام خمینی (ره) تهران می‌شوند.
مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: ۲ کاروان عمره مفرده امسال از استان از شهر‌های سمنان و شاهرود به ظرفیت ۱۷۰ نفر عازم شدند.
چتری در پایان تصریح کرد: حجاج استان سمنان برای یک مددجوی زیر پوشش کمیته امداد یک باب منزل مسکونی به مبلغ چهار میلیارد ریال خواهند ساخت.
در این همایش یکروزه دکتر محمد حسن امامیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، توصیه‌های لازم بهداشت فردی و اجتماعی برای حفظ سلامت و بهره بیشتر حجاج از این سفر معنوی را بیان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار