خبرهای داغ:

روایتی کوتاه از سبک زندگی شهید حیدر عبدوس از زبان خواهرش

خواهر شهید حیدر عبدوس گفت: سبک زندگی شهدا در جامعه امروز به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان باید تبیین شود.
کد خبر: ۹۵۹۹۳۱۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، دیدار کارکنان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان با آیت‌الله مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد.

در این دیدار خواهر شهیدان حیدر و حمید عبدوس به بیان خاطراتی از برادر شهیدش حیدر پرداخت و گفت: چند مقطع از زندگی ایشان شاخص است که مهم‌ترین مقطع آن دوران 10 تا 15 سالگی‌اش است.

وی عنوان کرد: حیدر نام خود را تغییر داده بود و خانواده ما این را زمانی متوجه شدند که دوستانش پشت درب منزلمان می‌آمدند و مادرمان تعریف می‌کند دوستانش می‌گفتند «مهدی» هست؛ و در جواب مادر می‌گفتند ما مهدی نداریم که بعد متوجه شدیم حیدر نام خود را که البته نام با مسما و بسیار خوبی هم هست به مهدی تغییر داده است.

این خواهر شهید ادامه داد: برادرم در مقطع راهنمایی بود که یکی از معلمانشان جلسات مذهبی برای بچه‌ها برگزار می‌کردم و حیدر در آن جلسات شرکت می‌کرد و در آنجا بود که درس امام شناسی و مهدی شناسی را آموخت.

وی بیان کرد: شهدا از همان دوران کودکی و نوجوانی با امام زمان (عج)، ولایت‌فقیه و آموزه‌های دینی مأنوس شده و به درجاتی والا که همانا شهادت بود دست یافتند.

این خواهر شهید گفت: بر اساس آنچه مادرمان تعریف می‌کند در روزی که امام خمینی (ره) به کشور از تبعید بازگشتند و در بهشت زهرا سخنرانی داشتند مهدی (حیدر) هر طور بود خود را به بهشت زهرا رساند اما در دست نوشته‌هایش هست که می‌گوید متأسفانه نتوانستم ایشان را ببینم. حضرت امام خمینی (ره) دیدارهای مردمی در قم داشتند و برادرم در آنجا می‌ماند تا بتواند در این دیدارها امام را از نزدیک ببیند و این یعنی ولایت مداری.

بر اساس این گزارش، شهید عبدوس در سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. هنگام شروع جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس به عنوان مرکز اعزام روحانی در جبهه حضور یافت.

او با وجود مجروحیت در عملیات خیبر، پس از بهبودی نسبی، خود را برای شرکت در جبهه‌های نبرد آماده کرد؛ سرانجام در چهارم دی ۱۳۶۵، درام الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل آمد. آرامگاه این شهید بزرگوار در گلزار شهدای امامزاده اشرف (ع) سمنان واقع است.

در قسمتی از نامه‌های این شهید عزیز آمده است «از شما عزیزان می‌خواهم پس از من صبر را پیشه کنید، زیرا می‌دانم که شما خود یادآور صبر و تحمل هستید تذکر می‌دهم که در اجتماعات و نماز جمعه و دعای کمیل حاضر شوید تا پیوندی عمیق با رضای دوست داشته باشید و تو همسر عزیزم، دل را به حب خدا محکم دار و مسئولیت سنگین خون و پیام شهدا را چه به هنگامه درس و چه گاه تعلیم از یاد مبر.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار